Activitatate Idea Bank a fost caracterizata, in primul semestru (S1) din 2021, de continuarea strategiei de crestere organica si consolidare a pozitiei bancii pe piata, in contextul pandemic, care a necesitat o adaptare agila, se arata in raportul semestrial publicat de banca poloneza, preluata recent de Banca Transilvania.
Rezultatele la jumatate de an exprima o pozitie de lichiditate solida, un control adecvat al costului riscului si o profitabilitate sustinuta...
Idea Bank a inregistrat o crestere a activului cu 14% la 30 iunie 2021 versus 30 iunie 2020, pe fondul cresterii creditarii nete cu 17,7%.
Banca si-a imbunatatit profitabilitatea, realizat in profit net de 10,3 milioane lei, cu 82% mai mare decat in S1 2020.
COR a fost 0,9% la iunie 2021, fata de 1,4% in iunie 2020.
Raportul cost/venit (CIR) a fost 69,3%, fata de 69,6%.
Raportul credite/depozite a fost de 74,7%, cresterea depozitelor fiind de 15,2%.
In S1 2021, banca a oferit solutii de amanare la plata unui numar de 223 clienti pentru expuneri in valoare de 8,7 milioane lei, reprezentand 0,74% din expunerile totale.
Prin Programul IMM Invest, banca a acorddat credite unui numar de 101 clienti in suma totala de 33,5 milioane lei.
La 30 iunie, banca avea 33 de sucursale si agentii si 3 puncte de vanzare cu activitati non-cash.
Numarul angajatilor bancii este de 401 angajati. Banca are o retea de 33 ATM, clientii avand acces la reteaua Euronet.
Banca avea emise un numar total de carduri de 17.894, din care 82,28% sunt carduri de debit, reprezentand o crestere de 35%.
Idea Bank ocupa la 31 martie 2021 pozitia 21 in clasamentul dupa totalul activelor bancare, cu o cota de piata de 0,48%.