www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ce trebuie sa stii despre cardurile de credit CEC Bank

Autor: Bancherul.ro
2021-10-17 14:53

Ce trebuie să știi despre cardurile de credit


Cum beneficiezi de rate fără dobândă


Cu cardul de credit CEC Bank, poți beneficia de până la 24 de rate fără dobândă la orice comerciant din lume.


Poți activa serviciul de plată în rate fără dobândă pentru cardul tău de credit din Mobile Banking, în orice sucursală sau prin intermediul centrului de asistență carduri, sunând la numărul de telefon de pe verso-ul cardului.


După activarea serviciului, numărul de rate fără dobândă se va aplica pentru fiecare tranzacție peste 100 de lei, după cum urmează:


- 3 rate lunare egale pentru tranzacții comerciale mai mari de 100 și până la 300 lei inclusiv


- 6 rate lunare egale pentru tranzacții la comercianți între 300,01 și 600 lei inclusiv


- 9 rate lunare egale pentru tranzacții la comercianți între 600,01 și 1.200 lei inclusiv


- 12 rate lunare egale pentru tranzacții la comercianți între 1.200,01 și 1.800 lei inclusiv


- 18 rate lunare egale pentru tranzacții la comercianți între 1.800,01 și 2.400 lei inclusiv


- 24 rate lunare egale pentru toate tranzacțiile la comercianți peste 2.400 lei


Dacă dorești ca una sau mai multe tranzacții efectuate la comercianți să nu fie inclusă în planul de rate, ne poți comunica această opțiune în maximum 24 ore, prin centrul de asistență carduri, la numărul de telefon de pe verso-ul cardului.


Care este dobânda și cum faci rambursările pentru cardul de credit


Cardul de credit îți permite să faci rambursări flexibile.


Rata dobânzii anuale este variabilă (IRCC+ 11,42%), dar nu plătești dobânzi decât pentru sumele efectiv utilizate.


- Trebuie să faci rambursări lunare cel puțin egale cu suma minimă: 2,5% din suma utilizată


- Poți rambursa integral, oricând suma utilizată - și astfel nu mai plătești dobânzi.


- Ai perioadă de grație de până la 59 de zile pentru plățile cu cardul de cumpărături. Ai 0% dobândă când rambursezi integral sumele utilizate din cardul de credit până la scadența lunară.


- Dobânda anuală: (IRCC+11,42%) - se aplică la suma utilizată


- Poți activa sistemul de plată în rate, iar toate cumpărăturile cu cardul de credit vor fi împărțite în rate lunare, cu dobândă ZERO


Comisioane la cardul de credit


- ZERO comision la plățile cu cardul de credit la comercianți, inclusiv online


- Retrageri ATM CEC Bank, alte bănci și ATM-uri din Uniunea Europeană : 1 % + 3 lei


- Retrageri ATM din afara Uniunii Europene: 1,50%, minimum 3 euro (echivalent în lei)


- Comision lunar de administrare card: 4 lei pentru cardurile de credit Mastercard Standard și Visa Affinity, 30 lei pentru cardurile de credit Visa Platinum


- Comision înlocuire card de credit pierdut/furat: 20 lei


Ce operațiuni poți face cu cardul de credit


- poți plăti în magazine și online


- poți face plăti contactless cu telefonul sau ceasul smart dacă îți adaugi cardul în Google Pay, Apple Pay, CEC Pay* , Garmin Pay* și Fitbit Pay*


- vezi suma disponibilă pe card, din aplicația de Mobile Banking
primești alerte dacă activezi serviciul Info SMS


- depui bani pe card la ATM-uri


Plăți online cu cardul de credit


- pentru a putea face plăți online cu cardul, este necesară activarea serviciului 3D Secure (gratuit).


Poți activa serviciul 3D Secure din Mobile Banking sau la cerere, în orice sucursală


- există anumite plăți online care nu necesită autentificare strictă, în funcție de istoricul tău de plată, de comportamentul de plată, de site-urile pe care ai realizat până în prezent plățile, dacă sunt plăți de valoare mică sau recurente (ex. abonamente), tranzacțiile initiate de comerciant cu acordul tău (plăți pe site-uri pe care ți-ai salvat datele cardului) sau plăți la comercianți pentru care se aplică excepții de la autorizare.


* Servicii disponibile doar pentru cardurile Visa


Ai la dispoziție următoarele metode de autentificare a plăților online securizate cu cardul:


- Autentificarea biometrică prin utilizarea/accesarea aplicației Mobile Banking, funcționalitate disponibilă din luna mai 2020. Vezi aici cum activezi autentificarea biometrică


- Utilizarea unei parole statice, suplimentar față de parola dinamică primită prin SMS și utilizată până în prezent pentru autentificarea tranzacției. Vezi aici cum autorizezi plătile online


Cum obții și activezi cardul de credit


- poți solicita un card de credit în oricare din cele peste 1000 de sucursale CEC Bank


- poți obține cardul de credit Visa Platinum și Visa Affinity online, prin magazinul virtual CEC_IN


- poți intra în legătură cu un consultant sunând la 021.211.11.11 sau completând formularul de aici. Îți vom aproba telefonic cardul de credit, urmând să te prezinți în sucursala aleasă pentru a-l ridica și semna contractul.


- activarea cardului se face la orice bancomat CEC Bank


Reînnoirea cardului de credit


Cardul de credit are o perioadă de valabilitate de 3 ani


În luna în care expiră vom emite un card nou cu aceleași date (număr de card, cod PIN) pe care îl poți ridica de la sucursala/unitatea unde ai deschis contul


Există opțiunea ridicării cardului de credit din altă sucursală/ unitate. În acest sens, te rugăm să contactezi sucursala/unitatea unde ai deschis contul pentru a discuta detaliile


Există opțiunea trimiterii cardului prin Curier, la o adresă- în țară sau străinătate. Te rugăm să discuți detaliile cu cei din sucursală. În cazul trimiterii în străinătate, trebuie să suporți costul expedierii


Cum modifici setările cardului de credit


Plata în rate. Dacă vrei să rambursezi sumele utilizate de pe cardul tău de credit prin sistemul de rate fără dobândă, este necesar să activezi această opțiune din Mobile Banking, în orice sucursală sau prin intermediul centrului de asistență carduri, sunând la numărul de telefon de pe verso-ul cardului


Plăți pe internet. Trebuie să ai activată opțiunea 3D Secure. Din Mobile Banking, poți activa și opțiunea de autorizare a tranzacțiilor prin notificări Push pe telefon


Codul PIN: poți schimba codul PIN la orice bancomat/prin Mobile Banking


Probleme în utilizarea cardului: pierdut/furat/tranzacții suspecte
Trebuie să declari cât mai repede furtul/pierderea cardului, astfel încât să-l blocăm pentru ca banii tăi să rămână în suguranță.


Telefonic: Poți solicita blocarea cardului de credit la numerele de telefon dedicate: 021.202.69.99 / 021.315.71.00 (disponibile 24/7)


Din aplicația Mobile banking: poți solicita blocarea temporară a cardului de credit (48 ore) și deblocarea lui - dacă îl găsești sau poți raporta cardul ca fiind pierdut/furat, caz în care îți vom emite un nou card.


Dacă identifici tranzacții suspecte de pe cardul tău, sună la 021.202.69.99 / 021.315.71.00 sau contactează-ne aici.


Sursa: Cec.ro