CEC Bank, instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea teritorială din România, demarează un amplu program multianual de modernizare a infrastructurii de bancomate și aparate multifuncționale pentru plăți, într-un efort care va permite implementarea tehnologiilor moderne și alinierea la cele mai bune practici la nivel internațional, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:
Programul face parte din strategia de digitalizare și modernizare a CEC Bank, în cadrul căreia au fost lansate deja, de la începutul anului, o serie de produse și servicii inovative: plățile contactless de pe telefonul mobil prin Android și Apple Pay, aplicația de transferuri Card2Card, deschiderea online a conturilor prin CEC_IN.
Până la sfârșitul lui 2020, în prima fază a programului, vor fi înlocuite 200 de ATM-uri cu aparate de ultimă generație, iar acest proces va continua și în următorii ani, până la înlocuirea întregii flote de ATM-uri.
În plus, va fi extinsă rețeaua de echipamente multifuncționale de plăți (MFM).
Valoarea investițiilor programate pentru 2020 se ridică la 2,6 milioane de euro.
„Rețeaua de bancomate este un factor important pentru clienți: o rețea extinsă de bancomate permite acces facil la disponibilități și la alte operațiuni precum plata facturilor, iar CEC Bank are avantajul uneia dintre cele mai mari prezențe la nivel național, inclusiv în zona rurală. Tot mai mulți clienți apelează la sistemele self-service pentru a economisi timp și pentru flexibilitate. De aceea, am demarat acest program de investiții în infrastructură, care ne va permite să ne servim clienții mai rapid și să diversificăm serviciile disponibile la nivelul bancomatelor și echipamentelor multifuncționale de plăți. Următorul pas în direcția digitalizării este implementarea tehnologiei contactless și la nivelul ATM-urilor și al aparatelor multifuncționale de plăți și sper ca până la sfârșitul anului, aceasta să fie disponibilă la nivelul echipamentelor CEC Bank”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte, Director General CEC Bank.
Echipamentele achiziționate în cadrul acestui program sunt realizate de unul dintre cei mai mari producători la nivel global.
Bancomatele beneficiază de tehnologii moderne: ecran tactil, cititoare de carduri contactless și sisteme pentru o securitate sporită.
La fel și echipamentele multifuncționale, care permit și depuneri de numerar în lei și euro, operațiuni de schimb valutar și plata facturilor în numerar și cu cardul.
Furnizorul echipamentelor a fost ales printr-o procedură de achiziții competitivă la care au participat principalii distribuitori de astfel de echipamente la nivel național.
Programul de modernizare a infrastructurii de plăți va începe cu orașele mari și cele reședință de județ. Orașele Constanța, Sibiu, Călărași, Botoșani, Slatina, Alba Iulia și Târgu Mureș vor beneficia de ATM-uri și MFM-uri moderne până la sfârșitul lunii iulie, București, Ploiești, Cluj și Iași - până la sfârșitul lui septembrie, programul urmând a fi extins la nivel național prin înlocuirea progresivă a flotei de echipamente cu modele de ultimă generație.
În prezent, CEC Bank oferă servicii bancare printr-o rețea de peste 1.200 terminale de tip ATM și MFM.
Programul face parte din planul de afaceri al CEC Bank care vizează, pentru următorii ani, creșterea organică prin finanțarea economiei, precum și investiții în digitalizare, în condițiile în care CEC Bank trebuie să recupereze decalajele tehnologice. În cazul infrastructurii de bancomate, marea majoritate au o vechime de peste 10 ani.
Planul de afaceri a stat la baza procesului de recapitalizare a CEC Bank cu 940 de milioane de lei la sfârșitul anului trecut. Majorarea de capital a fost aprobată de Comisia Europeană în condiții de piață, fără a fi considerată ajutor de stat.
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de 32,9 miliarde lei, la sfârșitul anului 2019.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).
Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank, iar în luna noiembrie 2019, în urma acordului Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.