Raiffeisen Bank a publicat modul in care firmele cu cifra anuala de afaceri mai mica de 5 milioane de euro pot solicita suspendarea ratelor la credite, conform OUG 37/2020:
- Apeland responsabilul de clientela dedicat, acelasi care se ocupa de solicitarile tale curente;
- Transmitand un formular completat si semnat pe email la adresa centrala@raiffeisen.ro;
- Transmitand formularul completat si semnat in aplicatia de internet banking Raiffeisen Online in meniul “Incarcare fisiere suplimentare” alegeti optiunea “Suspendare plati OUG 37”
- Apeland serviciul Call Center la numarul de contact: 0214079090
Informatiile publicate de Raiffeisen Bank, intr-o pagina dedicata suspendarii ratelor, pe site-ul Raiffeisen.ro:
Informatii suspendare la plata OUG37
In aceasta pagina ne adresam companiilor cu cifra de afaceri anuala pana la 5 milioane euro - persoane juridice cu contracte de credit, incluzand persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesii liberale, societati comerciale.
Cerere suspendare la plata OUG 37 IMM
Documentul completat se transmite pe email la adresa centrala@raiffeisen.ro.
OUG 37/2020
Acordarea de facilitati pentru credite
Dorim sa raspundem cat mai clar intrebarilor si solicitarilor tale legate de OUG37/ 2020, privind acordarea de facilitati pentru credite.
Obiectivul nostru este de a traversa momentul actual impreuna, alaturi de toti clientii nostri IMM care beneficiaza de produse de creditare pentru afacerea lor din partea Raiffeisen Bank.
Pe langa informatiile pe care le regasesti in aceasta pagina, iti recomandam sa consulti integral legislatia completa in vigoare la data solicitarii tale pe tema suspendarii la plata.
Informatii generale
• Sume ce se pot suspenda la plata: rate de capital, dobanzi, comisioane aferente imprumuturilor;
• Cum se trateaza sumele suspendate la plata conform OUG 37/2020:
- ratele de capital reprezinta partea de rambursat din suma initiala imprumutata; acestea nu se vor plati pe perioada suspendarii
- dobanzile pe perioada suspendarii: acestea se vor calcula in continuare conform contractului de credit in vigoare, dar nu se vor plati pe perioada suspendarii, insa dobanda acumulata pe perioada suspendarii se va capitaliza (adauga) la suma creditului la sfarsitul perioadei pentru care ai solicitat suspendarea ratelor. Te rog sa iei in considerare ca prin aceasta capitalizare, ratele pe care le vei avea de rambursat dupa incetarea perioadei de suspendare vor fi mai mari comparativ cu situatia actuala. Aceste obligatii de plata majorate prin efectul suspendarii la plata iti vor fi comunicate printr-un nou grafic de rambursare in cazul aprobarii solicitarii tale.
- comisioanele prevazute in contractele de imprumut in vigoare: acestea raman valabile, se calculeaza in continuare, dar nu se vor plati pe perioada suspendarii, insa se vor esalona pe perioada ulterioara pana la noua scadenta a creditului.
• Termenul de suspendare pentru care poti opta: intre 1 si 9 luni, fara a putea depasi data de 31 decembrie 2020
• Cine are dreptul sa formuleze solicitarea: pentru ca solicitarea ta sa fie valabila, trebuie ca aceasta sa fie intocmita de reprezentantul legal, care trebuie sa fie identificat si autentificat in mod corespunzator de banca, pe baza modalitatii de comunicare pe care ai ales-o din lista de mai jos. Daca va fi necesar, te vom contacta noi in acest sens dupa ce ne transmiti cererea.
Sfatul nostru este ca inainte de formularea cererii sa iei legatura cu responsabilul de clientela dedicat, care iti cunoaste situatia si care va fi alaturi de tine, astfel incat sa alegi varianta cea mai potrivita pentru situatia ta.
• Ce se intampla cu garantiile: Toate garanČ›iile initiale aferente contractului de credit in vigoare se menČ›in si de aceea te rugam sa completezi cu atentie toate informatiile solicitate in formularul pe care ti-l punem la dispozitie. In plus, iti recomandam sa continui plata politelor de asigurare asociate garantiilor, acolo unde este cazul.
Dupa ce parcurgi informatiile din aceasta pagina, ne poti transmite solicitarea de suspendare conform OUG 37/2020, astfel:
- Apeland responsabilul de clientela dedicat, acelasi care se ocupa de solicitarile tale curente;
- Transmitand acest formular completat si semnat pe email la adresa centrala@raiffeisen.ro
- Transmitand acest formular completat si semnat in aplicatia de internet banking Raiffeisen Online in meniul “Incarcare fisiere suplimentare” alegeti optiunea “Suspendare plati OUG 37”
- Apeland serviciul Call Center la numarul de contact: 0214079090
Termene importante
- Limita pentru inaintarea solicitarilor catre banca: 14 mai 2020
- Comunicarea catre clienti a deciziei bancii: maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitarii.
- Notificarea catre clienti a clauzelor contractuale modificate: 30 de zile de la primirea solicitarii (numai in cazul deciziilor de aprobare)
- Termenul de la care devine efectiva aplicarea prelungirii duratei contractuale este data la care cererea ta a fost inaintata bancii, pentru toate solicitarile care indeplinesc prevederile OuG37/2020, dar numai dupa aprobare
Ce trebuie sa stii despre solicitarea suspendarii la plata
Inainte de a transmite solicitarea ta catre banca, iti recomandam sa verifici daca te incadrezi in conditiile de acordare mentionate in OUG37/2020:
• Creditul a fost acordat pana la 30.03.2020, inclusiv
• Data scadentei finale a ratelor este ulterioara datei de 30.03.2020
• Nu a fost declarata scadenta anticipata pana la data de 30.03.2020, inclusiv
• Nu inregistrezi rate scadente restante la data de 16.03.2020 sau, daca s-au inregistrat restante la aceasta data, acestea au fost platite pana la data solicitarii suspendarii. Restantele inregistrate dupa data de 16.03.2020 sunt acceptate. Este important ca firmele care aplica pentru modificarea termenilor contractuali sa o faca in mod responsabil, pe baza unor dificultati reale, care pot fi evaluate in mod concret si in asa fel incat sa nu isi diminueze capacitatea de a-si plati datoriile prezente si viitoare.
De aceea, sunt aplicabile urmatoarele criterii de eligibilitate:
• Persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesii liberale: Clientii declara pe proprie raspundere prin intermediul reprezentantilor legali ca le-au fost afectate veniturile proprii, direct sau indirect, de situatia grava generata de pandemia COVID-19 fata de nivelul inregistrat anterior declararii starii de urgenta si se afla in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente creditului.
• Companii: Clientul detine certificatul de situatii de urgenta emis de ministerul economiei, energiei si mediului de afaceri, sau certificatul pentru situatii de urgenta emis de ministerul economiei, energiei si mediului de afaceri prin care se constata diminuarea veniturilor sau a incasarilor sale cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau activitatea lor a fost intrerupta partial sau total ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretata, cu urmatoarele urmari: restrangerea pietei de desfacere, restrangerea numarului de angajati, diminuarea numarului de furnizori s.a. Acest criteriu nu se aplica clientilor din categoria profesiilor liberale (care nu sunt organizati sub forma SRL), II, IF, PFA.
• Clientul nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a oficiului national al registrului comertului
Ce trebuie sa stii despre analiza bancii
Banca va analiza solicitarea ta in termen de 15 zile calendaristice, pentru a stabili daca indeplinesti toate conditiile de acordare, criteriile de eligibilitate si conditiile de aprobare prevazute de OUG37/2020.
Pentru verificarea acestora si pentru a-ti putea acorda suspendarea solicitata in termenul prevazut, este posibil sa fie necesara o comunicare suplimentara.
Ce trebuie sa stii despre comunicarea deciziei bancii
Pentru a-ti putea comunica in mod oficial decizia bancii in aceasta etapa, vom utiliza datele de contact confirmate sau actualizate, pe care le-ai completat in formularul pus la dispozitie mai sus, atat pentru tine cat si pentru tertii garanti care sunt parte contractuala si pe care i-ai informat in prealabil de cererea ta, precum si efectele ei asupra angajamentelor lor . Decizia de aprobare va contine numarul de rate solicitate a fi amanate si aprobarea suspendarii la plata a acestora.
Ce trebuie sa stii despre notificarea clauzelor contractuale modificate
Modificarea clauzelor contractuale in cazul aprobarii solicitarii in temeiul prevederilor OUG nr. 37/2020, se realizeaza fara incheierea de acte aditionale.
Banca te va notifica privind clauzele contractuale modificate, inclusiv noul grafic de rambursare a creditului, in termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, utilizand datele de contact confirmate sau actualizate, pe care le-ai completat in formularul pus la dispozitie mai sus.
Ce trebuie sa stii despre perioada de suspendare
Pentru solicitarile aprobate, in perioada pentru care s-a optat pentru suspendarea platii, ratele de credit nu sunt scadente si nu se platesc sumele respective catre banca. Prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data la care ai facut solicitarea de suspendare, in conditiile indeplinirii tuturor conditiilor mentionate in OUG 37/2020.
Sumele suspendate la plata pe baza prevederilor OUG 37/2020, conform optiunii exprimate prin solicitare si aprobate de banca nu sunt anulate, ci reprezinta sume amanate care se vor plati dupa expirarea perioadei de suspendare.