Aplicatia de mobile banking a ING, Home Bank, nu functioneaza in prezent, conform plangerilor clientilor, confirmate de banca, pe site-ul propriu, printr-un anunt la starea serviciilor: "momentan serviciul HomeBank mobile este indisponibil pentru o parte dintre utilizatori". (vezi foto)
Ulterior, ING a modificat anuntul, precizand ca nu functioneaza nici platile cu telefoanele mobile, prin INGPay, pentru telefoanele cu Android.
Aplicatia web Home Bank si platile cu carduri nu au probleme.
Ca intotdeauna, clientii ING s-au plans ca nu au fost anuntati de problema privind functionarea aplicatiilor, nici macar pe Facebook, astfel ca au fost pusi in situatii neplacute, de a nu putea utiliza aplicatia sau de a nu putea face plati cu telefonul.
"Nu se poate sa avem vreun fel de notificari cand ceva nu merge? Cand aveti de gand sa impementati ceva?", a intrebat un client.
Raspunsul ING: "starea serviciilor poate fi urmarita pe siteul ING.ro."
ING nu a postat pe Facebook niciun anunt prin care sa-si previna clientii ca nu pot folosi Home Bank si INGPay.
Clientii ING s-au plans ca "dupa ultimul update, nu am mai putut intra in aplicatia mobila".
ING i-a sfatuit pe cei care au reclamat, pe Facebook, ca nu pot folosi Home Bank, "sa faci un clear cashe si clear data, apoi sa reinstalezi aplicatia din nou. Daca telefonul este rootat, momentan aplicatia de HB nu mai este disponibila."
Clientul ING, care a incercat fara succes sa faca o plata cu telefonul, a replicat ca "telefonul nu este nici rebootat, am facut ce mi-ati spus dar cardul virtual inca nu functioneaza..."
Alt client ING reproseaza bancii: "ati busit iarasi aplicatia de Android. Ecran negru si atata tot, si dupa reinstalare. La voi la call center nimeni nu stie nimic si lor totul le functioneaza perfect...".
O alta persoana se plange ca la call center i s-a spus ca "nu va merge aplicatia din cauza ca OS-ul (sistemul de operare) telefonului nu este cel original." El spune insa ca Android este up to date si original 100%. "Poate totusi va treziti si anuntati oficial ca aveti probleme".
"Ati lansat un update care a blocat aplicatia de mobile?", intreaba cineva retoric.
ING, o banca exclusiv online, fara casierii, intampina frecvent probleme cu aplicatia Home Bank.
ACTUALIZARE 28.09.2019, ora 13
ING isi face reclama, clientii fac reclamatii
ING isi face reclama pe Facebook astazi, desi nu a rezolvat problema functionarii aplicatiilor Home Bank si INGPay, motiv pentru care este taxata de clienti:
"Voua va arde de reclame?"
"ING, cand imi voi mai putea folosi aplicatia de Android?", a intrebat cineva, in urma cu o ora.
ING a raspuns ca a trimis spre aprobare o noua varianta a aplicatiei, care urmeaza sa o inlocuiasca pe cea din prezent cu probleme. Cand? Nu se stie.
Banca a precizat ca probleme au fost cauzate de serviciul de plati cu telefonul, INGPay, integrat in Home Bank, spre deosebire de cel al Bancii Transilvania, care e aplicatie separata de mobile banking BT24.
"Serviciul INGPay poate bloca accesul la Home Bank", a precizat ING.
"Accesez Home Bank din browser, dar astea 3 zile nicio reclama nu va spala de rusine..."
Alt client a postat o fotografie cu ecranul negru al Home Bank:
[1]
Clientii continua sa reproseze ING ca nu au fost anuntati despre problema de functionare a Home Bank:
"De ce nu anuntati publicul ca este o problema cu aplicatia si ca problema e legata de cardul virtual (plata cu NFC) ?????"
"Cred ca ar fi de bun simt sa transmiteti scuze utilizatorilor aplicatiei Home Bank pentru lipsa ei de functionare si sa veniti foarte repede cu o solutie de rezolvare.
Pe toate canalele social-media primesc fel si fel de reclame de la voi, dar solutii pentru problemele reale cu care ma confrunt in calitate de consumator nu le transmiteti".
ING nu doar ca nu si-a cerut scuze, dar nici macar nu a anuntat ca Home Bank nu functioneaza, marginindu-se la actualizarea sectiunii privind starea serviciilor de pe site-ul ING.ro, o solutie de comunicare ineficienta si insuficienta.
"Mi se pare ca investiti mai mult in marketing decat in aplicatia asta, care in ultimii ani e de toata jena. Deja pareti o banca de mana a doua".
ACTUALIZARE 29.09.2019, ORA 9:30
Problema nu a fost nici acum rezolvata. La sectiunea privind starea serviciilor de pe site-ul ING apare urmatoarea informatie: "Momentan, o parte din utilizatorii de Home´Bank Mobile device-uri Android pot experimenta probleme la accesarea Home´Bank si utilizarea serviciului ING Pay."
"Mie in continuare nu imi merge aplicatia, s-a plans un client ING, pe Facebook. Am dezinstalat-o si reinstalat-o ieri, am reusit sa fac o plata, insa la scurt timp iar nu a mai functionat".
"Reparati Home Bank-ul, de 3 zile e mort si nu l-ati reparat inca?!!!", a postat alt client ING.
Spre sfarsitul zilei, ING a publicat un comentariu, la o postare cu o reclama, dat fiind ca nu exista o postare privind problema Home Bank, ca este disponibila o noua versiune Home Bank in Google Play.
"In acest moment a fost incarcat update-ul in Google Play. Dupa reinstalarea aplicatiei va rugam sa reactivati si INGPay in cazul in care aveti cardul virtual blocat.
Ne pare rau pentru neplacerile create si multumim pentru intelegere!"
Clientii ING au reclamat insa ca "tot nu functioneaza!!!". "Tocmai ca am instalat-o si tot nu merge!"
Alti clienti au continuat sa reproseze ING ca nu au fost anuntati despre problema si au fost pusi in situatii neplacute: "Frumos ar fi fost sa anuntati clientii din timp de problema, nu sa ne facem de cacao la magazin cu telefonul in mana. Credeam ca pentru dumneavoastra clientii sunt pe primul loc..."
ACTUALIZARE 30.09.2019, ora 11
Clientii ING continua sa se planga de problemele cu Home Bank:
"Nici mie nu-mi functioneaza aplicatia! Nu se deschide"
"Aplicatia, in continuare, nu functioneaza corespunzator: plata QR, notificari plata/alimentare".
"Autentificarea cu amprenta nu mai functioneaza."
Niciun raspuns de la ING.
ACTUALIZARE 01.10.2019
Unii clienti ING continua sa reclame ca nu pot folosi Home Bank, INGPay sau alte functionalitati ale aplicatiei:
"Dupa ultimul update primesc mesajul "HomeBank nu poate functiona pe configuratia acestui dispozitiv"
ING a raspuns: "Daca telefonul tau este rooted sau are custom rom, aplicatia nu mai este disponibila".
Clientul a replicat: "Pana la ultimul update a mers fara probleme. Si nu are custom rom, nici rooted nu este". Nici un raspuns de la ING.
"Nici acum nu functioneaza aplicatia", au fost alte doua comentarii, pe Facebook-ul ING.
"Nu se mai poate plati cu telefonul. Eroare: nu autorizati tranzactia".
ING a raspuns: "Te rugam sa verifici in HB daca serviciul apare activ, altfel sa blochezi vechiul card, sa faci clear cash si clear data, reinstalare si sa reactivezi serviciul INGPay".
"Am actualizat aplicatia, si la fel, nu merge plata cu scanare. Deja este deranjant, este a patra zi", s-a plans altcineva.
ING a spus ca problema se afla in remediere.
"Deja ING depaseste orice limita de nesimtire. Eu nu ma mai astept la nimic bun. De astazi ma interesez unde sa-mi mut conturile", a postat altcineva.
(stire in curs de actualizare)