Trei reprezentanti ai unor firme cu conturi blocate pentru neactualizarea datelor se aflau in unitatea BCR, indignati ca banca le-a blocat conturile fara sa-i anunte in prealabil.
“Intr-adevar, am primit informari ca trebuie sa fie actualizate datele firmei, insa din diverse motive nu am putut veni la banca pentru a aduce actele, am fost si in concediu o perioada. Motiv pentru care, fara sa ma anunte, mi-a fost blocat cardul si nu am mai putut face plati. Am aflat asta la benzinarie, dupa ce am facut plinul. Nu mi se pare corect ca BCR sa procedeze astfel, motiv pentru care voi trece la alta banca. Oricum, din cate am vazut sunt banci cu comisioane mult mai mici decat la BCR”, se plange un client.
O angajata a BCR s-a scuzat ca “acestea sunt normele BNR privind actualizarea datelor clientilor”, astfel ca de cateva zile conturile tuturor clientilor care nu si-au actualizat datele personale au fost blocate.
Este surprinzatoare aceasta relatie deficitara a BCR cu clientii companii, care in mod normal ar trebui sa beneficieze de o mai mare atentie si grija din partea bancii. Este inacceptabil ca unei firme sa i se blocheze cardurile fara ca banca sa o atentioneze in prealabil, astfel incat sa fie evitate probleme precum intreruperea activitatii acesteia.
O banca ar trebui sa dea dovada de o mult mai mare flexibilitate si de o comunicare mai apropiata si corecta cu clientii sai in astfel de cazuri, pentru ca activitatea unei firme este complexa si apar situatii care trebuie intelese de o banca: de la simplul fapt ca reprezentantul firmei nu poate veni in timp util pentru a actualiza datele firmei, mai ales ca acum este o perioada de concedii, pana la cazuri in care firma are diverse alte probleme birocratice sau financiare, care necesita un timp mai indelungat pentru a indeplini o cerinta a bancii.
De aceea, este inacceptabil ca BCR sa stabileasca un termen limita pentru toti clientii sai firme sa-si actualizeze datele personale, iar daca termenul a fost depasit, sa le blocheze conturile, fara sa-i contacteze in prealabil macar pentru a le spune “vezi ca de maine ai cardul blocat pentru ca nu ti-ai actualizat datele personale, asa ca organizeaza-te astfel incat sa nu te trezesti in situatia ca nu poti plati cu cardul la benzinarie”.
Ca sa nu mai spunem ca normal ar fi ca BCR sa contacteze personal fiecare administrator de firma pentru a conveni cu acesta o solutie de rezolvare a problemei astfel incat sa nu se ajunga la blocarea conturilor.
“Sunt client al BCR de peste 15 ani si pana acum nu mi s-a mai intamplat asa ceva. In loc ca serviciile bancii sa se imbunatateasca, vad ca sunt mai proaste”, se plange un client cu conturile blocate. “Stiu ca platesc la BCR comisioane mult mai mare decat la alte banci, insa din comoditate si pentru ca ma consideram un client fidel, am ramas la BCR. Pana maine, cand voi cauta o noua banca.”
El a luat aceasta decizie radicala dupa ce problema blocarii conturilor nu a fost rezolvata profesionist si rapid de banca. “In loc sa-si ceara scuze, nici macar n-au catadicsit sa-mi deblocheze imediat conturile, dupa ce m-am dus sa-mi actualizez datele firmei. Cand i-am intrebat cand mi se deblocheaza contrul, mi-au spus ca nu se stie, in cateva zile. De ce? Pentru ca sunt multe astfel de cazuri si se proceseaza pe masura ce se rezolva, a raspus angajatul BCR.
Slaba administrare a relatiei cu clientii firme este demonstrata si de faptul ca, la cateva zile de la deblocarea contului, clientul BCR a fost sunat de la call center-ul bancii pentru o programare in vederea...actualizarii datelor firmei!
Cate conturi a blocat BCR si de ce nu si-a anuntat clientii in prealabil? Care este legea care permite bancii sa blocheze conturile acestora? Responsabilii cu comunicarea ai BCR nu au raspuns la intrebarile trimise de Bancherul.ro.
Iata si opinia unui cititor Bancherul.ro postata pe site:
“Bancile abuzeaza in continuare. Desi sunt un prestator de servicii (mai putin in cazul in care ai un credit ceea ce nu este cazul), in loc sa serveasca au acel comportament teribil de non-business, forcing, tipic unui serviciu IMPUS si nu cu adevarat concurential. De exemplu, in loc sa SOLICITE date sau sa viziteze clientii corporate, ii pun pe acestia sa faca o "CERERE" de actualizare date. Pe bune? Cine cere asa ceva? Nu cumva este motivul pentru care sunt angajati la banca acei ACCOUNTI? Sa intretina relatii si date? Pai cere clientul sa-i dea bancii informatii care oricum sunt publice (vezi recom si mfinante?) Exista vreo banca comerciala cu servicii decente in Romania care sa inteleaga ca "serviciul bancar" trebuie sa fie "serviciu" si nu obligatie de partid pt. client? Sau devenim toti clienti ai bancilor din UE ca sa scapam de mizeria locco? Ce fac toti acei middle management / top management care ar trebui sa se ocupe si de clientela nu numai de raportari? Ati uitat precum bugetarii de unde vin banii ? De la clienti.”
ACTUALIZARE
Articolul a fost actualizat in 11 septembrie 2018, cu pozitia BCR:
"Regretam neplacerile si intelegem ca o serie de proceduri administrative de ordin legislativ si de conformitate cu reglementarile bancare pot fi inconveniente pentru clienti.
Am transmis tuturor clientilor aflati in situatia de a-si actualiza datele personale notificari in cursul anului trecut si in cursul anului current, avand in vedere reglementarile bancare aflate in vigoare.
Din pacate, au existat cazuri fara reactie la notificarile repetate ale bancii, desi exista confirmarea de primire a notificarilor. In astfel de cazuri, numai dupa multiple notificari, a trebuit sa luam o serie de masuri de restrictionare pentru a ne asigura de respectarea legii si regulamentelor bancare.
Procesul de aplicare a masurilor de notificare si, in lipsa unui raspuns, de restrictionare, se desfasoara in conformitate cu prevederile legislatiei de cunoastere a clientelei (L656/2002 (R1) coroborate cu Regulamentul de aplicare a L656/2002, cu modificarile ulterioare).
In continuare vom face tot posibilul pentru a diminua orice incovenienta administrativa si a ne concentra pe servicii care conteaza si asistenta cu valoare adaugata pentru clienti."