Banca Transilvania, detinua in majoritate de firme si persoane fizice romane, a devenit cel mai mare grup financiar din Romania, depasind BCR, dupa ce a preluat banca greceasca Bancpost.
Activele Bancii Transilvania (BT) au ajuns la 75,3 miliarde lei la nivel de grup in iunie 2018, in crestere cu 15,5 miliarde lei (26%) fata de iunie 2017. La nivel de banca, activele BT au ajuns la 62,8 miliarde lei, in crestere cu 3,5 miliarde lei (6%).
In acelasi interval, actiunile grupului BCR, detinut in majoritate de banca austriaca Erste Bank, au scazut de la 70,9 la 70,2 miliarde lei.
Profitul BT a crescut cu 68% in primul semestru din acest an, la 864 milioane lei, din care doar 96,8 milioane lei au reprezentat castigul din achizitia Bancpost.
Castigul din achizitia Bancpost a reprezentat diferenta dintre pretul de achizitie al actiunilor bancii grecesti, in valoare de 1,051 miliarde lei si valoarea justa a activelor Bancpost, ERB Retail Services IFN si ERB Leasing, in valoare de 1,148 miliarde lei.
In acelasi timp, Bancpost si cele doua IFN-uri preluate au contribuit cu un profit de 33 milioane lei la rezultatele grupului Banca Transilvania.
Comunicatul BT privind rezultatele financiare in primul semestru
Primul semestru din 2018 pentru Banca Transilvania: Crestere organica sustinuta si activitate intensa de integrare a doua banci in Grupul Financiar BT
Banca Transilvania a continuat in primele sase luni ale anului cresterea organica sustinuta, bazata pe creditarea companiilor si a populatiei. BT a continuat astfel sa sprijine antreprenorii romani si economia locala, creand valoare adaugata pentru actionari, clienti si echipa.
IMM-urile si cardurile de credit sunt principalele puncte forte BT in semestrul I:
BT a depasit borna de 400.000 de carduri de credit. Volumele tranzactionate la cumparaturi cu cardurile STAR au crescut cu 43% fata de semestrul I al anului trecut.
Banca a depasit pragul de 1 miliard euro credite in sold ale IMM-urilor din Romania si are peste 32.000 de companii mici si mijlocii creditate.
Au fost acordate aproape 100.000 de imprumuturi noi clientilor persoane fizice, IMM si Corporate.
Tranzactiile efectuate cu cele peste 3,2 milioane de carduri BT şi cu accesoriile de plata BT Pay – aplicatie, ceas, bratara si sticker contactless - au crescut cu aproape 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 864,60 milioane lei, din care cel al bancii este de 662,71 milioane lei. Subsidiarele si investitiile au contribuit cu peste 200 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.
“Cresterea organica si profitabilitatea BT sunt impresionante si stim ca de acum incolo avem o responsabilitate mai mare fata de clienti si economia Romaniei. Suntem pregatiti sa sustinem in continuare companiile si populatia pentru a-si finanta investiitile si aspiratiile. Pozitia noastra pe piata, situatia financiara extrem de solida si resursele de care dispunem ne permit sa crestem ca business si sa contribuim in continuare la dezvoltarea economica a Romaniei” - declara Horia Ciorcila, Presedintele Consiliului de Administratie, Banca Transilvania.
BT, rezultate in primul semestru:
Grupul Financiar Banca Transilvania are active totale de 75,3 miliarde lei, din care 62,9 miliarde lei este BT individual, creditele nete reprezentand 50% din activele Grupului BT;
Grupul BT gestioneaza in Romania credite de 37,89 mld lei, din care 31,35 mld lei sunt acordate prin Banca Transilvania. Creditele acordate clientilor de catre BT au crescut cu 4,8% in sold, fata de decembrie 2017.
Depozitele clientilor Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 61,48 mld lei, din care 40,09 mld lei sunt depozite ale clientilor persoane fizice, iar 21,39 mld lei, depozite ale persoanelor juridice.
Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfarsitul semestrului I 2018.
Eficienta operationala BT se pastreaza la nivel confortabil, de 49,7%, in ciuda eforturilor financiare mari de integrare si pe doua fronturi, in Romania si Republica Moldova.
Cresterea veniturilor operationale este bazata pe cresterea consistenta si mai rapida a volumelor tranzactionate prin BT, ceea ce inseamna costuri mai mici pentru clientii BT.
Tehnologii şi digital
Platforma de educatie financiara Intreb BT a fost vizitata de aproape 650.000 de persoane in prima jumatate a anului. Siteul contine raspunsuri la aproape 1.000 de intrebari despre servicii, produse si operatiuni.
Robotul Livia de la BT a oferit clientilor persoane fizice, prin Facebook Messenger si Skype, peste 250.000 de raspunsuri/luna in perioada ianuarie – iunie a.c., cu privire la conturile, produsele si serviciile pe care le au la Banca Transilvania. De curand, BT a lansat Robotul Raul, pentru comunicarea cu antreprenorii.
BT a lansat Creditul Online, facand astfel inca un pas spre digitalizare relatiei cu clientii. Etapele de acordare a imprumutului sunt simplificate fata de un credit clasic si inseamna aplicare pe siteul bancii si primirea online a ofertei BT, urmate de programarea venirii la banca pentru semnarea documentatiei. Din aprilie si pana in iunie a.c. au fost peste 3.700 de aplicatii aprobate pentru acest credit.
Aplicatia BT Pay pentru plati contactless cu telefonul mobil, lansata la inceputul acestui an,a fost descarcata de 170.000 de ori in primele 6 luni ale anului. BT Pay este prima aplicatie de tip wallet din Romania.
Banca Transilvania are o retea de 43.000 de POS-uri si aproape 1.800 ATM-uri, bancomate multifunctionale (BT Express Plus) si automate de plati (BT Express).
Facebook este unul dintre principalele canale de comunicare si educatie financiara BT. Cu 500.000 de fani,
Banca Transilvania are cea mai mare comunitate pe Facebook, dintre bancile din România.
Alte informatii financiare:
Rata expunerilor neperformante conform indicatorului EBA este de 5,58% la 30 iunie 2018.
Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 85%. In cazul in care sunt considerate si garantiile, rata de acoperire este de peste 120%.
Solvabilitatea bancii este de 22,41%.
Peste 28.000 de actionari romani fac parte din povestea de succes BT.
Banca Transilvania a continuat sa se implice in viata comunitatii, alocand peste 13 milioane lei pentru educatie financiara si antreprenoriala, sport, cultura, evenimente si cauze sociale.
Banca Transilvania, Bancpost si Victoriabank
Integrarea Bancpost, ERB Retail Services si ERB Leasing in Grupul Financiar BT este in plina desfasurare, in grafic cu planul ambitios propus de Banca Transilvania. Experienta clientilor Bancpost pe parcursul integrarii si optimizarea costurilor in cadrul Bancpost sunt prioritatile celor doua banci. Imediat ce Banca Transilvania va primi aprobarile specifice acestei etape, va face public planul de migrare a clientilor.
Strategia replicarii succesului BT in Republica Moldova, la Victoriabank, este in parametrii asteptati, iar cel mai important pas in acest sens a fost reorganizarea activitatii pe doua linii principale de business, Retail şi Corporate.