BCR isi avertizeaza clientii persoane juridice ca daca nu se prezinta la o sucursala pana luni, 30 aprilie, pentru a-si actualiza datele personale, nu vor mai avea acces la serviciile si produsele bancare, ceea ce inseamna ca li se vor bloca conturile.
Iata anuntul BCR postat pe Facebook, in urma cu doua ore:
"Îți reamintim că până pe 30 iulie trebuie să-ți reactualizezi datele companiei sau organizației, pentru a avea în continuare acces la serviciile și produsele deținute.
Avem aici o listă orientativă cu documentele necesare:
- Certificat constatator ONRC valabil** (nu mai vechi de 30 zile)
- Statut/Act constitutiv actualizat (însoţit de rezoluţia sau hotărârea judecătorească)
- CI ale reprezentanţilor legali şi ale persoanelor autorizate să dispună de cont
- Hotărârea organului de conducere privind persoanele cu drept de semnătură (în cazul în care acest lucru nu rezultă din actul constitutiv)
Te așteptăm în orice sucursală BCR!"
Reactiile au fost critice:
"Certificatul constator il puteti lua si de pe net...i-auzi "pana pe 30 iulie ai obligatia legala"...dar conform carei legi, va era lene sa mentionati? (de altfel ma bucur ca n-am cont la BCR).
"Ne bucuram ca avem cont PJ la BCR si nu ne frecati pe drumuri cu prostiile astea."
Unele banci, precum BCR si Raiffeisen, isi etaleaza in continuare pozitia de forta, abuziva, in relatia cu clientii, pe care-i ameninta cu inchiderea conturilor daca nu se prezinta la sucursale pentru a-si actualiza datele personale.
O relatia normala banca-client nu ar trebui sa implice amenintari si masuri radicale pentru neindeplinirea unor cerinte legale si contractuale.
Normal ar fi ca banca sa-si contacteze clientii si sa convina cu acestia modalitatile de actualizare a datelor personale (la sucursale, online sau prin telefon) in functie de timpul acestora (multi lucreaza in timpul orarului de functionare a bancilor), si de disponibilitate (este perioada concediilor si este inacceptabil sa te trezesti cu contul blocat in timpul vacantei). (vezi aici detalii)