www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Unii clienti ai BRD au probleme cu accesarea contului de pe telefoanele mobile (actualizat)

Autor: Bancherul.ro
2018-07-11 22:36

Mai multi clienti ai BRD s-au plans la Reclamatiibanci.ro ca nu-si mai pot accesa conturile de pe telefoanele mobile, prin intermediul site-ului mybrdnet.ro, intrucat nu le mai apare fereastra unde trebuie sa introduca parola.


Fereastra cu numere dispuse aleatoriu din care trebuie aleasa parola pentru accesul in sistemul de internet banking al BRD este o solutie de securitate unicat pe piata bancara, restul bancilor utilizand SMS-uri, parole alfanumerice sau e-token, o aplicatie care furnizeaza o parola unica.


“După perioada de mentenanță nu mai pot accesa contul de my brd. Nu mai pot scrie parola deoarece nu îmi mai afișează căsuța cu numere. Va rog ca în cel mai scurt timp să-mi rezolvați problema deoarece am nevoie de acces la aplicație. Aștept răspuns pe email sau pe sms pe numărul de contact”, ne-a scris un client al BRD, in urma cu doua zile, in 9 iulie.


Am luat legatura cu purtatorul de cuvant al BRD, pentru a sesiza aceasta problema, in vederea rezolvarii problemei clientului, insa situatia nu a fost cunoscuta de specialistii bancii. Acesta a precizat ca serviciul de internet si mobile banking nu are probleme de functionare, iar problema sesizata de client ar putea fi cauzata de telefonul mobil pe care acesta il utilizeaza.


Numai ca ieri alti clienti ai BRD ne-au trimis mesaje in care se plangeau ca nu mai pot introduce parolele pentru a accesa mybrd net de pe telefoanele mobile: “Nu pot accesa contul deoarece nu-mi afiseaza casuta cu numere”, “Incerc sa intru in cont dar nu.mi da voie sa bag parola”.


Asa incat am retrimis la BRD aceste sesizari, precizand ca nu este vorba de un caz particular cu problema unui telefon al clientului, ci o problema generala de utilizare a serviciului bancii.


Raspunsul BRD a fost, si de data aceasta, negativ: “site-ul este accesibil fara probleme de pe mobil. Si ne-a trimit doua capturi de pe ecranele a doua telefoane in care apareau ferestrele cu parole.


Si totusi, cine are dreptate? Ca intotdeauna, clientul ar trebui, nu?


Asa incat am verificat si noi daca platforma mybrnet.ro se poate accesa sau nu de pe un telefon mobil, iar regula s-a confirmat: clientii au avut dreptate. Nici de pe telefonul testat de noi nu se vedea fereastra cu parole.


Am trimis si la BRD acest rezultat si i-am intrebat daca nu cumva problema este cauzata de tipul telefoanelor mobile utilizate, ca in cazul aplicatiilor de mobile banking, unele dintre ele putand fi folosite doar cu telefoanele mai noi.


BRD a raspuns ca nu sunt restrictii legate de modelul telefonului, fiind vorba de accesarea unui site, nu a unei aplicatii.


"Nu stiu care poate fi cauza, este posibil ca acest glitch sa apara pur si simplu random, determinat de anumite setari ale aparatului. Le-am spus colegilor mei, se uita sa vada ce se intampla," a concluzionat purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu, la finalul zilei de ieri.


Glich-ul si-a facut deci de cap toata noaptea, dar a fost reclamat si astazi de un alt client al BRD, nedumerit ca nu mai vede fereastra cu parole.


Am revenit la BRD si am intrebat daca s-a depistat, pana la urma, eroarea.


De data aceasta, cu succes. Dupa ce a facut teste pe mai multe tipuri de telefoane, BRD a descoperit ca exista un “bug” care apare la unele aparate cu Android. “Solutia, pana vine furnizorul cu bug fix-ul, este sa se completeze prima data campul cu parola. Se rezolva si cu refresh al ecranului."


Am verificat daca functioneaza aceasta solutie de avarie si merge.


Dar pana vine furnizorul cu bug fix-ul, clientii BRD se vor mai chinui putin.


De fapt, ei se chinuie cam de mult timp, dupa cum am descoperit cu aceasta ocazie, si din cauza faptului ca site-ul mybrnet.ro, platforma de internet banking a BRD, nu este optimizata pentru utilizarea de pe telefoanele mobile, asa cum sunt platformele altor banci.


Din acest motiv, pentru a introduce codul de utilizator si parola, clientii BRD trebuie sa faca mai mare site-ul pe ecranele telefoanelor si sa caute locul unde se introduc acestea, comparativ cu un site optimizat pentru mobil, in care campul de logare apare la dimensiunea ecranului si tot ce trbuie sa faci este sa introduci datele personale.


De ce nu este optimizat site-ul BRD si pentru telefoanele mobile?


"Noi avem doua aplicatii, una este gandita pentru desktop (MyBRD Net), iar cealalta (MyBRD Mobile), pentru mobil. Daca aplicatia de internet banking ar fi optimizata pentru mobil, existenta aplicatiei de mobile banking nu si-ar mai avea sensul", spune purtatorul de cuvant al BRD.


Insa realitatea e alta. Dupa cum am vazut, exista clienti ai bancii care-si acceseaza contul online de pe telefoanele mobile, prin site-ul de internet banking, intrucat nu si-au instalat aplicatia, din diverse motive. Unii nu vor, altii poate ca nu stiu sau nu pot.


De aceea restul bancilor au optimizat platformele de internet banking si pentru a fi utilizate usor de pe telefoanele mobile.


ACTUALIZARE


Nici astazi, 14 iulie, BRD nu a rezolvat problema semnalata de clienti la accearea myBRDnet.


Am intrebat BRD daca nu ar fi util sa-si informeze clientii despre aceasta eroare si sa-i sfatuiasca ce sa faca pentru a-si putea accesa, totusi, contul (sa introduca mai intai parola  si apoi codul de utilizator), dar nu am primit raspuns.


In aceste conditii, clientii BRD continua sa ne trimita plangeri la Reclamatiibanci.ro, Ghiseulbancar.ro si Bancherul.ro.