Am testat Libra Mobile, aplicatia de mobile banking a Libra Bank, pentru a vedea cum functioneaza, care sunt optiunile oferite si pentru a o compara cu alte aplicatii ale bancilor concurente.
Primul dezavantaj apare chiar la logarea in aplicatie, care se face printr-un ID utilizator si o parola, dar care contin prea multe caractere alfanumerice si caractere speciale pentru o logare eficienta.
Iata descrierea pe larg a testului Libra Mobile:
Logare cu ID utilizator format din 3 litere si 10 cifre si parola statica formata din litere mari, litere mici, numere si caractere speciale, ceea ce face logarea greoaie.
Mai ales ca aplicatia nu retine ID-ul utilizatorului dupa deconectare, astfel ca de fiecare data trebuie introduse atat ID-ul cat si parola.
Pe prima pagina se afiseaza soldul contului si contul de economii, fara operatiuni rapide.
Dupa click pe cont, apar actiuni specifice contului:
- initiaza ordin de plata in lei
- initiaza schimb valutar
- constituie depozit
- alimenteaza cont economii
- istoric tranzactii
Continut Meniu:
- carduri
- comanda card credit (in aplicatie direct)
- blocare card existent
- credit online (aplici direct din aplicatie, primesti prin e-mail oferta, semnezi in aplicatie, ai banii in cont in 5 minute)
- porteaza banii gratuit, prin LibraPay (plati online)
- configurari: schimbare parola
- autorizari (ordine de plata vechi)
Dezavantaje
- acces greu (cu ID din cifre si litere si parola cu minim 8 cifre, litere, caractere speciale)
- nu se pot plati facturi
- nu se pot face plati/transferuri catre alte conturi, trebuie definit un beneficiar in internet banking
- nu se pot deschide alte conturi (in valuta, de exemplu)
- grafica nu este atragatoare
Avantaje
- cost 0
- credit si card de credit online direct din aplicatie
- portare bani de pe alt card