BRD, subsidara bancii franceze Groupe Societe Generale, a pierdut 10.000 de clienti in primul trimestru din acest an, ceea ce inseamna ca zilnic peste 100 de clienti si-au inchis conturile la aceasta banca.
BRD a raportat un numar total de 2,317 milioane de clienti activi la finalul lunii martie 2018, in scadere de la 2,327 milioane cati avea la sfarsitul lui 2017. Conform definitiei BRD, „clientii activi sunt clienti detinatori a cel putin unui produs bancar de tipul: cont curent, card activ, depozit, cont de economii.”)
Numarul clientilor tip retail (persoane fizice si firme mici) s-a redus cu 9.000 la 2,297 milioane, in timp ce numarul firmelor mari a scazut cu 1.000, la aproximativ 20.000.
Numarul clientilor persoane fizice a scazut la finalul lunii martie la 2,18 milioane, in timp ce numarul clientilor din randurile firmelor mici a ajuns la 116.000.
Fata de aceeasi luna a anului precedent, martie 2017, BRD spune ca are mai multi clienti: cu 33.000 mai multi in cazul persoanelor fizice si cu 4.000 in plus la firmele mici.
Numarul total al clientilor BRD a fost in crestere in ultimii ani (vezi graficul), singura scadere inregistrandu-se in primul trimestru al anului trecut, insa atunci pierderea a fost de doar 4.000 de clienti.
Reducerea numarului de clienti BRD are loc in contextul stagnarii volumului de depozite, la 44,4 miliarde lei, precum si a creditelor nete, care s-au cifrat la 29,1 miliarde lei la finalul primului trimestru din acest an, cu doar 0,3%, echivalentul a 100 milioane lei, peste nivelul de la finalul anului trecut.
De asemenea, scaderea numarului de clienti BRD apare pe fondul ajustarii continue a retelei de unitati a BRD: banca a inchis inca sapte unitati in primele trei luni ale anului, numarul total al sucursalelor bancii ajungand la 753, de la 760 la finalul anului trecut. Pe parcursul ultimului an, BRD a inchis in total 57 de unitati.
Pe de alta parte, numarul clientilor BRD care detin contracte de internet si mobile banking a continuat sa creasca.
Astfel, numarul contractelor de mobile banking (MyBRD Mobile) a ajuns la 495.000 in martie 2018, cu 35.000 mai multe decat la finalul anului trecut.
Numarul contractelor de internet banking (MyBRD Net) a crescut mai putin, cu doar 11.000, ajungand la un total de 943.000 la finalul primului trimestru al acestui an.
Astfel ca 44% dintre clientii BRD detin si internet banking, iar 24% au si mobile banking.
Un client BRD are in medie 4,18 produse bancare, gradul de echipare fiind in crestere de la 4,16 produse la finalul lui 2017 si 4,09 produse in martie 2017.
BRD este una dintre cele mai scumpe banci pentru clienti persoane fizice din sistemul bancar, avand printre cele mai mari comisioane pentru conturi, online banking si operatiuni, conform statisticilor realizate de Bancherul.ro.