Peste jumătate dintre români vor sta acasă în mini-vacanța de 1 mai, 20% se pregătesc de o ieșire la pădure, iar 15% merg la munte. Litoralul românesc și City Break-urile completează clasamentul, fiecare însumând 6% dintre opțiuni, conform unui sondaj Provident.
Dintre cei care optează să petreacă mini-vacanţa departe de casă, o treime vor urca la volanul mașinii personale, unul din zece români va fi pasager în mașinile prietenilor, 5% optează pentru tren și doar 2% călătoresc cu avionul.
Dacă ordinea preferințelor pentru stațiunile de pe litoral este Mamaia, Vama Veche și Năvodari, peste jumătate dintre respondenți consideră că Vama Veche nu este pe gustul lor, un sfert afirmă că stațiunea „nu mai este ce a fost” şi doar 15% se declară în continuare încântați de locație.
Cum grătarul nu lipsește din lista obiceiurilor de 1 mai, nici micii nu lipsesc din meniu, astfel că peste jumătate dintre români vor pune mititei pe grătar şi în acest an. 45% vor completa cu carne de pui iar 39% vor pune pe grătar şi ceafă de porc. O treime dintre respondenţi spun că din meniu nu va lipsi nici garnitura, legume pe grătar. O treime din români aleg, cu toate acestea, să nu facă grătar, și doar 4% au în meniu carne de berbec.
Înainte să aibă ce pune pe grătar, românii trebuie să meargă şi la cumpărături. 8 din 10 români îşi vor cumpăra cele necesare din supermarket, în timp ce puțin peste un sfert din respondenți vor alege piețele din cartier.
Producătorii independenți urcă pe a treia poziție în topul preferințelor pentru aprovizionare, cu 13%, la distanță considerabilă față de chioșcurile de la parterul blocurilor sau livrările la domiciliu.
Jumătate dintre români alocă 150 de lei petrecerilor de 1 mai, un sfert vor cheltui până la 300 de lei, 12% se vor apropia de 500 de lei, 5% până la 700 de lei și 6% vor depăși și acest prag. De altfel, peste jumătate dintre români afirmă că au același buget pentru 1 mai ca și anul trecut, iar un sfert chiar vor reduce din cheltuieli.
Întrebați ce sărbătoresc de 1 mai, 96% dintre respondenți au ales Ziua Internațională a Muncii, 3% au optat pentru Ziua Micii Uniri, iar 1% pentru Ziua Internațională a Naturii.
Sondajul a fost desfășurat online, în luna aprilie 2018, pe un eșantion de 1.575 de respondenți din toată țara, 29% cu venituri între 1.001 și 2.000 lei, 25% cu venituri între 2.001 și 3.000 lei, 16% peste 4.001 lei și 15% atât cu venituri mai mici de 1.000 lei, cât și de la 3.001 la 4.000 lei.
Despre Provident Financial România
Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanți furnizori de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,4 milioane de clienți în 9 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și una dintre cele mai puternice companii internaționale listate la Bursa din Londra.
Din 2006, Provident a investit în România peste 300 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de aproape 90 de milioane de euro. Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială - programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate - în care a investit până acum aproape 1 milion de euro.