Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai pe parcursul anului trecut au crescut cu 14%, echivalentul a peste 8.000 de plangeri, la peste 68.000 in total, ceea ce inseamna 280 de reclamatii in fiecare zi lucratoare din an.
Este cel mai mare numar de reclamatii din ultimii zece ani: fata de anul 2011, cand banca inregistra in jur de 30.000 de reclamatii, numarul acestora s-a dublat anul trecut.
Raiffeisen Bank este una dintre bancile cu cele mai multe probleme din sistemul bancar romanesc: a fost acuzata ca a avut clauza abuzive in contractele de credit, motiv pentru care multi clienti au dat banca in judecata. In acelasi timp, banca are multe credite in franci elvetieni (CHF), un alt motiv de discordie cu clientii, care au cerut de mult timp sa le fie redusa povara cresterii puternice a cursului valutar CHF/RON dupa criza din 2008, care le-a dublat ratele la credite.
Exista insa si multe alte motive pentru care clientii Raiffeisen sunt nemultumiti de serviciile bancii, dupa cum rezulta din plangerile inregistrate la Reclamatiibanci.ro: “Bancomatul nu mi-a eliberat banii”, “Coada la agentia Raiffeisen”, “Contul blocat pentru o poprire”, “Transfer de bani online intarziat”, “Poprire pe pensia alimentara a copilului” sau “Blocarea contului de salariu”.
Raiffeisen sustine ca 98% dintre cei care au facut reclamatii au ramas clientii bancii, nu s-au mutat la alta banca, ceea ce pentru banca este bine, insa este un semnal de alarma pentru gradul de mobilitate a clientilor din sectorul bancar si nivelul concurentei.
Pe de alta parte, este posibil ca majoritatea clientilor Raiffeisen sa fi ales sa-i ramana fideli pentru ca au fost multumiti de modul in care banca le-a rezolvat plangerile, dupa cum rezulta din datele prezentate de banca.
Dar cat de multumiti sunt clientii Raiffeisen in privinta modului in care banca le-a tratat reclamatiile?
Conform sondajului realizat de banca printre clienti, gratul de satisfactie masurat pe o scara de la 1 la 5 s-a situat la 3,2, in usoara crestere de la 3,1 in anul precedent.
Ponderea rezolutiilor pozitive la reclamatii, adica cele rezolvate in beneficiul clientilor, a crescut la 82%, cel mai ridicat nivel al ultimilor ani, comparativ cu doar 60% in 2010. Ceea ce inseamna ca banca se dovedeste tot mai dispusa sa satisfaca doleantele clientilor, cu scopul de a-i fideliza.
Raiffeisen Bank are in jur de doua milioane de clienti persoane fizice, 100.000 de clienti IMM si 5.600 de clienti companii.