BRD urmeaza exemplul altor banci, precum Raiffeisen Bank sau Libra Internet Bank, dotandu-si noul site cu un chat la care banca raspunde la intrebarile puse de clienti.
Am testat noul site al BRD si i-am dat nota 10 la chat si un opt cu indulgenta la grafica, dar mai ales pentru prea putinele instrumente utile si de interactiune cu clientii si modul in care cele existente sunt puse in valoare.
Nu am asteptat mai mult de cateva secunde pentru a intra in legatura cu un reprezentant al bancii.
Insa cel mai important a fost ca raspunsurile acestuia la intrebarile puse au fost profesioniste, astfel ca am rezolvat in doar cateva minute problema pe care o aveam legata de conditiile de functionare a unui serviciu al BRD.
Chat-ul online este o alternativa viabila la call-center-ul BRD, dar si al altor banci, la care uneori poti astepta zeci de minute pana sa intri in legatura cu un consilier.
De asemenea, varianta conversatiei online poate fi, pentru multi clienti ai bancilor, preferata unei conversatii telefonice: poate fi mai eficienta, intrucat in scris problemele se rezolva mai concins si implicit mai rapid si mai eficient, dar si mai convenabila din punct de vedere al comunicarii.
In privinta noului site al BRD, in afara functiei de chat nu am mai sesizat nimic nou, in afara de grafica proaspata, aerisita, cu elementele grafice, fotografii si clipuri video mari, pe toata latimea paginii, astfel incat navigarea se face prin scroll pe verticala.
Pagina unui produs bancar mai are, in afara de informatiile uzuale, un formular de aplicatie online, in care clientii pot introduce datele personale, pentru a fi sunati ulterior, precum si un calculator de credite.
Lipsesc informatiile utile, precum intrebari frecvente despre produsul respectiv. Motiv pentru care, pentru noua grafica site-ul BRD primeste doar un opt cu indulgenta.
Am simtit nevoia unei asezari in pagina a informatiilor mai dinamica si mai prietenoasa pentru clienti. De asemenea, paginile site-ului ar avea nevoie de o interactiune cu potentialii clienti.
Un modul de cautare dinamic, dupa modelul BCR si Banca Transilvania, ar fi foarte util.
Vechiul site al BRD avea pe prima pagina o intrebare de impact: Cu ce te putem ajuta azi? Sau ceva asemanator. Daca aceasta intrebare ar putea avea asociata si o functie utila, de raspuns la intrebarea pusa de client, fie pe site, fie prin chat, site-ul ar capata brusc o noua viata. Din aceasta perspectiva, chat-ul este prea discret, ar trebui valorificat mult mai mult.