Patria Bank va reveni pe profit din 2017 dupa fuziunea cu Banca Carpatica, daca se exclude impactul financiar al proiectului de distributie cu Posta Romana, se arata intr-o prezentare a bancii in cadrul unei intalniri cu investitorii. (vezi prezentarea in Fisiere)
Pentru finalul lui 2016 se estimeaza ca banca va avea pierderi de aproape 13 milioane de euro, in timp ce la sfarsitul lui 2017 ar urma ca pierderile sa se reduca la 2,1 milioane lei, rezultatul fiind pozitiv fara luarea in considerare a proiectului Posta Romana.
In prezentare se mai arata urmatoarele:
- Patria Bank fuzionata va avea ca actionar majoritar, detinand 78%, pe Emerging Europe Accession Fund UA (“EEAF”), un fond privat de capital ai carui investitori principali sunt Institutii Financiare Internationale (EBRD, EIF, DEG, BSTDB)
- EEAF este consiliat de Axxess Capital Partners, una din cele mai experimentate echipe de capital privat din Romania, cu o expertiza cuprinzatoare in Servicii Financiare, si care a administrat in trecut alte 2 banci, 4 companii de leasing, alte 5 institutii financiare nebancare
Strategia de crestere a Bancii se bazeaza pe 3 piloni:
- Modelul bancar classic – distributia nationala prin 85-100 unitati bancare
- Modelul distributiei prin terti – distributia prin parteneriate comerciale cu retele de distributie nationale, ca de exemplu reteaua Oficiilor Postale
- Oportunitati de achizitii – achizitia de banci cu probleme sau achizitia de portofolii – se asteapta sa apara in piata
- Modelul de business focusat pe canale de distributie alternative, operatiuni automatizate & banca digitala ce va conduce la o banca profitabila de marime medie (ROE de 12.8% in 2019)
Obiective strategice pentru 3 ani post-fuziune
- x2.3 ori cresterea activelor productive (credite nete), incluzand achizitia unui portofoliu de 90 mil EUR
- +30% cresterea Activelor totale
- x2,3 ori cresterea Fondurilor proprii, considerind o crestere de capital planificata pentru Q3 din 2017
- Cresterea cu 2.9% a RoA (de la -1.7% in 2016 la +1.2% in 2019)
- Reducerea indicatorului Cost/Venit la 75% (de la 151% in 2016)