ING continua sa aiba probleme cu functionarea sistemului informatic (Home Bank, carduri, POS-uri, ATM-uri), la o luna de la caderea intregului sistem din ziua de 10 septembrie, cand serverele bancii au fost afectate de un exercitiu de stingere a incendiilor la centrul sau de date (data center).
Pe parcursul zilei de ieri, atat aplicatia de internet banking (Home Bank), cat si cardurile, POS-urile si ATM-urile bancii olandeze au avut probleme de functionare, conform plangerilor clientilor pe pagina Facebook ING Web Cafe. (vezi aici detalii)
"Sunt client ING de foarte multa vreme si imi pare tare rau sa constat ca serviciile sunt din ce in ce mai proaste. M-am intors din concediu si m-am trezit ca anumite plati pe care le-am facut la utilitati nu au fost efectuate. Asa ca, dupa ce m-am certat cu furnizorii m-am gandit sa si verific...Mai mult, atunci cand ati avut marea cadere de servere, nu am fost anuntata defel. Neplacut, avand in vedere ca eram in Albania si am avut nevoie sa platesc cu cardul sau sa scot bani de la ATM. Si ar mai fi ceva: trebuie sa ma loghez de 2 ori pe homebank, prima data ma duce intr-o pagina cu eroare...Neplacut, foarte neplacut", s-a plans un client al bancii.
“Draga ING, as vrea sa iti "multumesc" public pentru toate cele 3 situatii penibile in care m-ai pus doar in ultima luna! :) Acum 4 saptamani, m-ati pus in imposibilitatea de a face orice plata cu cardul sau de a-mi putea scoate bani de mancare sau de plecare, riscand sa raman intr-un alt oras pentru ca banca pe care ma bazez are probleme; saptamana trecuta, suntem anuntati in supermarket (cu cosul plin) ca platile cu cardurile ING nu vor putea fi efectuate DIN NOU (mai ia-ti o data adio de la mancare); in seara asta, gasesc un batran care are nevoie urgenta de bani plangand la telefonul dintr-un bancomat ING pentru ca nu isi poate scoate banii (desi ii vede pe card) si nimeni de la relatii cu clientii nu ii raspunde! Desi sunt sigura ca muzica pe care i-ati pus-o la telefon l-a binedispus. Da pana cand mai "mere si-asa"? Adio ING, de maine, ramai cu bine”, a scris un alt client ING.
Problemele ING au inceput sambata, 10 septembrie 2016, in jurul orelor 12-13, cand sistemul informati al bancii a cazut timp de aproape 12 ore.
Banca a anuntat problema, pe pagina sa Facebook (ING Web Cafe), abia dupa aproximativ 6 ore, in jurul orei 18, fapt care a starnit reactii furioase din partea clientilor care nu si-au putut folosi cardurile, iar in jurul orei 23,30 a informat ca toate serviciile sale electronice sunt din nou functionale. (vezi aici detalii)
ING Bank a dezvaluit ulterior cauza problemei: un test de stingere a incendiului cu gaz Inergen, care a defectat serverele bancii in care se aflau bazele de date ale clientilor. (vezi aici detalii)