La o luna de la caderea intregului sistem informatic al ING (carduri, ATM-uri, POS-uri, internet banking) timp de aproape 12 ore, in urma unui incident la data center-ul bancii, clientii banci inca se plang ca aplicatia de online banking, Home Bank, nu functioneaza normal.
Iata comentariul postat astazi de un client ING pe pagina Facebook a bancii:
“Domnilor :)
Cam pe cand veti rezolva totusi probleme cu Internet Home Bank ?
Eu inteleg ca "mai sunt si alte banci care au problema asta", sau ca asa cum umbla vorba prin targ v-ati extins prea mult - Felicitari :), si nu va mai fac fata serverele.
Dar Prejudiciul / Prejudiciile care pot aparea prin simplul fapt ca se deconecteaza si ca e necesara relogarea pot decurge din simplul fapt ca poate e chiar acel moment in care plata ar fi putut ajunge la destinatar AZI, si nu maine sau luni.
Eu inteleg ca profesionistii trebuie sa fie diligenti, dar cu consumatorii simpli ce faceti ? E obligatia lor sa aiba in minte acest risc ca ar putea fi delocati exact cand vor sa faca plata si sa isi ia o marja de eroare de 5 minute ? Ma indoiesc”
Banca a raspuns:
“Asa este! Home'Bank nu a functionat asa cum ne-am dorit! Ai dreptate sa fi suparat pe noi. :(. Ne ocupam sa il facem mai bun si indraznim sa speram la o noua sansa din partea ta! Da-ne de stire in privat daca ne putem revansa fata de tine! “
Un alt client ING se plangea, in urma cu doua zile:
“Home bank in continuare nu functioneaza cum trebuie. Daca sunt logat in cont si dau click pe meniul din stanga imi da o eroare de toata frumusetea si ma deconecteaza.”
ING a raspuns: “Iti sugeram urmatoarele: stergere cookies + memorie cache, apoi resetare browser. O zi placuta!”
“O sa mai incerc. Din cate observ aveti erori de tip Javascript”, a replicat clientul.
“Draga ING, continuam sa avem probleme? 3 sucursale ING diferite, ori nu functioneaza deloc ATM-urile, ori se pot efectua doar retrageri. E nevoie sa imi iau o zi libera de la munca astfel incat sa imi pot depune bani in cont? “, s-a plans un alt client, in aceeasi zi, 5 octombrie.
ING a raspuns: “Stim ca ultima perioada a fost putin mai dificila. :( Te asiguram ca lucram constant pentru a rezolva erorile aparute! “
“Cred ca de bun simt ar fi fost sa isi anunte clientii (macar prin email) ca serviciul homebank are probleme. Si eu am fost multumit de serviciile lor din ultimii 7 ani dar acum nu ma mai pot baza pe ele. In ultima luna, peste 50% din incercarile de conectare la serviciul homebank s-au incheiat cu eroare. Nu e normal sa isi faca upgrade in timp ce clientii se bazeaza pe acel serviciu, mai ales daca nu anunta. Eu as fi fost multumit daca mi-ar fi oprit serviciul doua saptamani cu un anunt prealabil decat sa il opreasca fara anunt si sa ma trezesc ca nu pot face anumite tranzactii atunci cand am nevoie. Imi pare rau pentru ei dar eu voi schimba banca pentru ca au m-au dezamagit si nu ma mai pot baza pe serviciile lor”, a reclamat alt client, in 3 octombrie, cand aplicatia bancii nu a functionat, din nou, timp de cateva ore. (vezi aici detalii)
Sistemul informatic al ING Bank Romania s-a defectat astazi, in jurul orelor 12-13, astfel ca platile cu carduri, ATM-urile, serviciul de internet banking Home Bank si site-ul bancii nu au functionat timp de aproape 12 ore.
Banca a anuntat problema, pe pagina sa Facebook (ING Web Cafe), abia dupa aproximativ 6 ore, in jurul orei 18, fapt care a starnit reactii furioase din partea clientilor care nu si-au putut folosi cardurile, iar in jurul orei 23,30 a informat ca toate serviciile sale electronice sunt din nou functionale. (vezi aici detalii)