ING Bank anunta, pe pagina sa Facebook, ca va returna clientilor in zilele urmatoare comisioanele pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor banci efectuate sambata, 10 decembrie, cand ATM-urile ING nu au fost functionale, in urma caderii intregului sistem informatic al bancii, timp de aproape 12 ore.
Mesajul publicat de ING:
"Asa cum am promis, vom returna in zilele urmatoare comisioanele corespunzatoare retragerilor din data de 10 septembrie 2016 de la bancomatele altor banci.
In acest moment, comisioanele sunt afisate in ING Home’Bank sau la Multimat in sectiunea raport tranzactii. Tot aici veti putea vizualiza suma returnata."
Clientii bancii au reclamat insa faptul ca sambata nu au putut utiliza cardurile ING nici la bancomatele altor banci.
ING a postat pe Facebook un mesaj in care sustine ca au existat, totusi, putine cazuri in care clientii au putut folosi cardurile la bancomatele altor banci.
Pe de alta parte, multi clienti ING spun ca ar trebui sa fie despagubiti pentru alte prejudicii cauzate de nefunctionarea cardurilor, cum ar fi pierderea unor avioane sau altor tipuri de transport pe care nu le-au putut plati, blocajele in benzinarii, restaurante sau la alti furnizori de servicii.
Reprezentantii ING au precizat, pentru Bancherul.ro, ca unele dintre cheltuielile generate de nefunctionarea serviciilor, cele raportate in call center, au fost compensate. (vezi aici detalii)
Sistemul informatic al ING Bank Romania s-a defectat sambata, 10 septembrie, in jurul orelor 12-13, astfel ca platile cu carduri, ATM-urile, serviciul de internet banking Home Bank si site-ul bancii nu au functionat timp de aproape 12 ore.
Banca a anuntat problema, pe pagina sa Facebook (ING Web Cafe), abia dupa aproximativ 6 ore, in jurul orei 18, fapt care a starnit reactii furioase din partea clientilor care nu si-au putut folosi cardurile, iar in jurul orei 23,30 a informat ca toate serviciile sale electronice sunt din nou functionale. (vezi aici detalii)