ING România – profit net de 278 milioane RON în S1 2016 (comunicat de presa):
ING România a raportat în primele 6 luni din 2016 o evoluţie pozitivă a tuturor indicatorilor, continuând sa crească activitatea de creditare și portofoliul de clienți activi.
• ING România a înregistrat în primul semestru un profit net de 278 milioane RON, cu 79% mai mult decât în anul precedent.
Creșterea a fost determinată în principal de vânzarea acțiunilor Visa în al doilea trimestru din 2016 şi dezvoltarea creditării
• Portofoliul de credite a ajuns la 16.293 milioane RON la sfârșitul primului semestru, crescând cu 29% comparativ cu sfârşitul lunii iunie 2015
• 71.000 clienți activi noi în semestrul 1 al 2016.
Indicatori cheie pe o traiectorie ascendentă
În prima jumătate a anului 2016, veniturile au crescut cu 39% față de S1 2015, ajungând la 675 milioane RON.
Câștigul se datorează în principal vânzării acțiunilor Visa, dar și creșterii continue a creditării. Excluzând impactul vânzării de acțiuni Visa, venitul total a înregistrat o creștere de 13%, ajungând la 552 milioane RON.
Costurile operaționale au crescut până la 311 milioane RON, cu 13% mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent, preponderent în urma creșterii costurilor cu angajații, a costurilor de reglementare și a investițiilor în tehnologie și marketing.
Costurile de risc au crescut la 30 milioane RON, de la 22 milioane RON în prima jumătate a anului precedent, variația provenind din creșterea volumelor în activitatea de creditare.
Rata creditelor neperformante a continuat să se îmbunătățească, de la 5,5% în prima jumătate a lui 2015 la 3.9% în primele 6 luni ale acestui an, reflectând o abordare responsabilă a creditării.
Profitul net de 278 milioane RON, cu 79% mai mult față de anul trecut este un record, susținut în principal de vânzarea de acțiuni Visa, în al doilea trimestru al anului 2016. Excluzând câștigurile din tranzacția cu acțiunile Visa, profitul net al ING România în S1 2016 a crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 177 milioane RON.
„Pe parcursul primelor 6 luni din 2016, am câștigat aproximativ 71.000 clienți activi noi și creditarea a crescut cu aproape 30%. Ne concentrăm să facem serviciile bancare mai simple prin inovare, aşadar sunt încrezător că vom putea să oferim o experiență bancară peste standard, în timp ce pregătim banca pentru provocările viitoare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.
Creșterea creditării pentru persoane fizice și IMM-uri
Fondurile atrase s-au ridicat la 20.056 milioane RON, la sfârșitul lunii iunie 2016, cu 26% mai mult faţă de 30 iunie 2015. Portofoliul de credite a înregistrat, de asemenea, o creștere de 29%, de la 12.652 milioane RON, la 30 iunie 2015, la 16.293 milioane RON la sfârșitul lunii iunie 2016.
Creşterea a fost determinată în principal de majorarea volumului de credite de nevoi personale și ipotecare, dar și de împrumuturile acordate IMM-urilor. Creditarea în lei a înregistrat o creștere de 55%, ajungând la 10.502 milioane RON.
Cota de piață în creditare a ING Bank România s-a extins până la 7,1% în S1 2016 de la 5,4%, în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, cota de piață în fonduri atrase s-a ridicat la 7,4% comparativ cu 6,5% în 2015.