www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Bugetul si strategia Garanti Bank pentru 2016

Autor: Bancherul.ro
2016-06-05 20:24

Strategia Garanti Bank pentru 2016 continua sa se axeze pe cresterea cotei de piata, a clientelei, a vanzarilor incrucisate si a profitabilitatii.


Iata principalele elemente ale bugetului bancii pentru acest an, conform informatiilor publicate de Garanti Bank:


- Activele totale urmeaza sa aiba o crestere usoara de 1% in 2016
- Cresterea cu 13% a creditelor acordate
- Cresterea depozitelor persoanelor fizice cu 19% si ale IMM-urilor cu 11%
- Veniturile nete din dobanzi sunt prevazute sa creasca cu 5%
- Cresterea veniturilor operationale cu mentinerea raportului cost/venituri la aproximativ 60%
- Reteaua de agentii este prevazut sa creasca cu 5 noi agentii, deschiderea acestora fiind facuta in functie de conditiile de piata


Misiunea bancii este de a-si consolida pozitia pe piata prin mentinerea continua a unui parteneriat pe termen lung cu clientii sai, oferind servicii eficiente si de o inalta calitate, pe baza modelelor de performanta operationala si o gama larga de produse inovative, toate cu scopul de a aduce valoare adaugata actionarilor, angajatilor si clientilor bancii.


Punctele forte ale bancii luate in considerare pentru punerea in aplicare a prioritatilor si strategiilor de mai sus:


- Gama completa de produse de calitate si servicii inovatoare pentru toate segmentele de afaceri, dezvoltand continuu produsele si serviciile;
- Sisteme informatice integrate si automatizate care sustin eficienta operationala;
- Abordare buna a riscului, experienta in gestionarea situatiilor de criza si flexibilitate;
-Angajati de calitate si experienta in grija fata de client;
diversificarea oportunitatilor de finantare.


Obiectivele strategice cele mai importante sunt urmatoarele:


- Toate liniile de creditare sunt asteptate sa furnizeze venituri stabile si durabile, gestionand totodata riscul de credit asociat si impactul asupra solvabilitatii (CAR);


- Concentrarea pe sinergiile dintre entitatile grupului roman pentru a asigura cresterea si dezvoltarea durabila;


- Consolidarea pozitiei pe piata si cresterea cotei de piata;


- Consolidarea indicatorilor de lichiditate si de capital;


- Gestionarea riscului de o maniera adecvata si prudenta;


- Gestionarea adecvata a provizioanelor.


Prioritatile cheie utilizate in elaborarea bugetului pentru 2016, impartite pe linii de afaceri, au fost urmatoarele:


a) Persoane fizice


Extinderea bazei de clienti si imbunatatirea gradului de activitate;


Cresterea volumului de credite si depozite, echilibrarea raportului intre pasive si active;


Cresterea numarului de credite si depozite, in special cresterea numarului de clienti cu produse de economisire;


Cresterea ratei de vanzare incrucisata


Cresterea gradului de penetrare a cardurilor de credit in randul conventiilor salariale si a clientilor existenti si reducerea nivelului de erodare a numarului de carduri de credit;


Cresterea productivitatii prin imbunatirea proceselor.


b) Intreprinderi Mici si Mijlocii


- Continuarea cresterii portofoliului de credite:
focus pe companiile medii,
lansarea unor pachete de produse dedicate anumitor industrii
principalul mod de abordare a clientilor este cel al parteneriatului pe termen lung
uniformizarea distributiei vanzarilor noi in reteaua de agentii


- Cresterea calitatii activelor:
preocupare crescuta pentru reputatia actionarilor si calitatea financiarelor companiilor finantate
atentie speciala acordata semnalelor timpurii de avertizare si renuntarea la relatia cu anumiti clienti din timp


- Vanzare incrucisata:
focus pe vanzarea cat mai multor produse la momentul deschiderii conturilor curente
cresterea bazei de depozite pentru a creste capacitatea de autofinantare la nivel de linie de activitate
corelarea ofertei tranzactionale cu cea de creditare


c) Companii


- Mentinerea focusului pe companiile locale;
- Implementarea de structuri de credit care sa asigure consum eficient de capital;
- Vanzarea incrucisata prin produsele oferite de Garanti Grup (conventii de salarii, asigurari, carduri de credit/debit, leasing);
- Focus pe raportul risc/venit in decizia de creditare;
- Dezvoltarea de parteneriate de lunga durata;
- Accent pe reputatie si situatie financiara solide, precum si evolutia industriei