www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Care sunt obiectivele, strategia si bugetul BRD pentru 2016

Autor: Bancherul.ro
2016-03-22 23:20

BRD si-a bugetat pentru acest an o crestere de 5% a venitului net bancar si a rezultatului brut operational, ca urmare a cresterii activitatii comerciale, astfel ca banca estimeaza o imbunatatire a profitului net de 445 milioane lei obtinut anul trecut.


BRD vrea sa-si majoreze volumul de credite cu 8% si sa-si reduca stocul de depozite cu 4,9%. In privinta costului riscului, acesta “ar trebui sa urmareasca o traiectorie de normalizare, fara a lua in calcul impactul unei posibile evolutii nefavorabile in plan legislativ”.


In sectorul retail – persoane fizice, ambitia strategica principala este de a continua si de a accelera evolutia modelului de afaceri de la o „banca de ghiseu” la o „banca centrata in totalitate pe client”, se precizeaza in documentul privind bugetul bancii ce urmeaza a fi supus aprobarii AGA. (Vezi documentul in FISIERE)


De asemenea, "promovarea solutiilor moderne de banca la distanta (internet si mobile banking) va fi intensificata in continuare, in scopul de a accelera transferul tranzactiilor de la ghiseu catre canalele alternative".


"Implementarea de campanii specifice si actiuni care tintesc retinerea clientilor, cresterea calitatii serviciilor
prin cursuri de formare adecvate si monitorizarea abordarii clientilor, precum si structuri de tarifare simplificate, vor permite bancii sa contribuie la cresterea satisfactiei clientilor si sa reduca rata de pierdere a acestora", se mai arata in document.


"Imbunatatirea ofertei comerciale cu produse inovatoare sau imbunatite (asigurari de sanatate, carduri de
credit) ar trebui de asemenea sa sustina atragerea de noi clienti", mai precizeaza banca.


Sectorul Retail - Small businesses


- Accent pe satisfacerea eficienta a nevoilor cotidiene ale clientilor cu produse de inalta calitate, vizand astfel cresterea volumului de tranzactii efectuate


- Intensificarea activitatii de creditare pe acest segment.


Sectorul Non retail- Companii


- Dezvoltarea unei strategii de creditare bazata pe o abordare sectoriala selectiva in deplina concordanta cu oportunitatile pietei, vizand cu prioritate sectoare ca energia, agricultura/agro-industria si marii comercianti.


Exportatorii, la fel ca si marii jucatori la nivel regional vor fi tintiti in mod special.


- A fi partenerul bancar de referinta in cadrul programelor de dezvoltare nationale si europene


- Focus pe produsele cu valoare adaugata


[2]


Evolutia organizării şi a dispozitivului comercial


- Mentinerea unei reţele puternice de agentii, concomitent cu continuarea efectuarii de ajustari pragmatice si punctuale pe o baza continua


- Formatul de agentie va evolua: crearea zonelor bancare 24 H cu automate care pun la dispozitie functionalitati imbunatatite, un design nou al spatiului comercial mai bine adaptat activitatilor de consiliere si modernizarea flotei de roboti


- Cresterea numarului de consilieri de clientela, prin redistribuirea personalului


- Accelerarea reorientarii tranzactiilor bancare curente de la ghiseu spre canale alternative


Ajustarea activitatii de back office si a organizarii si structurii funcţiilor de suport


- Procesele operationale si de vanzare vor continua sa fie revizuite si remodelate, cu scopul de a creste simplitatea, confortul si eficienta in relatia cu clientul


- Accent pe virtualizarea fluxurilor de lucru, automatizarea si centralizarea procesarii tranzactiilor si specializarea centrelor de procesare


[1]


Venit Net Bancar


- In 2016 se asteapta o crestere a venitului net bancar cu aproximativ 5%, ca urmare a cresterii activitatii comerciale


- Marja neta din dobanda este estimata sa creasca cu aproximativ 7%, datorita cresterii volumului de credite si a efectelor de structura pozitive


- Veniturile din comisioane vor beneficia de largirea bazei de clienti, de cresterea gradului de echipare si de contributia sporita a activitatilor ce se contureaza ca noi factori de crestere (gestiunea activelor, asigurarile)


Cheltuieli operationale


- Dupa o reducere de 2.5% in 2015, in 2016 se asteapta o crestere de 4%, influentata de factori divergenti:
- optimizarea proceselor va conduce la cresterea productivitatii;
- monitorizare atenta a celorlalte cheltuieli operationale;
- impactul investițiilor ar trebui sa urmareasca o traiectorie ascendentă (investitii in canale digitale si alternative, transformarea formatului agentiilor, dar si upgradarea sistemelor informatice cu scopul de a raspunde noilor constrangeri reglementare)


Costul net al riscului


- Fara a lua in calcul impactul unei posibile evolutii nefavorabile in plan legislativ, Costul Net al Riscului ar trebui sa urmareasca o traiectorie de normalizare.


Rezultat net


- Imbunatatirea profitului, tinand cont de ipotezele mentionate mai sus.