www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Clientii Millennium Bank nu vor putea folosi cardurile si serviciul de internet banking in acest week-end, urmand ca de luni sa treaca la OTP Bank

Autor: Bancherul.ro
2015-10-29 22:52

Un numar de 49.000 de clienti ai Millennium Bank vor fi preluati, incepand de luni, 2 noiembrie, de catre OTP Bank, care a cumparat banca portugheza anul trecut, in schimbul a 39 milioane de euro.


Incepand de luni, fostii clienti ai Millennium vor putea folosi doar noile carduri emise de OTP Bank, conturile in noul format IBAN OTP Bank (care se pot afla pe site-ul OTPBank.ro) si serviciile digitale ale OTP Bank Romania, a precizat banca, pentru Bancherul.ro.


Din cauza procesului tehnic de migrare la OTP Bank, clientii Millennium Bank nu vor putea efectua operatiuni la ghiseele, bancomatele sau serviciul de internet banking, incepand de vineri la pranz.


Iata programul migrarii clientilor Millennium la OTP Bank:


- accesul la serviciile bancare digitale (Internet Banking, Mobile Banking şi serviciul de Contact Center tranzacţional) ale Millennium Bank va fi restricționat între 30 octombrie 2015, ora 12:00 și 2 noiembrie 2015, ora 12:00; (In prezent, aproximativ 25.000 de clienti ai Millennium Bank utilizeaza servicii digital banking)


- cardurile bancare emise de Millennium Bank nu vor mai funcționa începând din 30 octombrie, ora 17:00, în timp ce noile carduri bancare emise de OTP Bank vor fi gata de activare în data de 2 noiembrie 2015, începând cu ora 12:00;


(OTP Bank a mentionat, pentru Bancherul.ro, ca a emis aproape 55.000 de noi carduri pentru clientii Millennium Bank Romania, acestea putand fi activate pentru a putea fi folosite la bancomatele OTP Bank sau Millennium Bank incepand de luni, 2 noiembrie, ora 12.00.)


- bancomatele Millennium Bank vor fi scoase din funcțiune începând de vineri, 30 octombrie, ora 00:00, până luni, 2 noiembrie, ora 12:00;


- rețeaua de bancomate a OTP Bank va funcționa în condiții normale;
ordinele de plată vor fi acceptate în unitățile Millennium Bank Romȃnia până vineri, 30 octombrie, ora 12:00;


- luni, 2 noiembrie 2015, unitățile bancare din rețeaua teritorială extinsă a OTP Bank România (inclusiv fostele unități bancare ale Millennium Bank România) vor fi deschise publicului începând cu ora 12:00. Lista unităţilor băncii disponibile din 2 noiembrie 2015 poate fi consultată pe website-ul companiei.


Mai aproape de top 10


OTP Bank România a anuntat intr-un comunicat că fuziunea legală și procesul de integrare a Millennium Bank România vor fi finalizate în data de 2 noiembrie 2015.


Acțiunile specifice fuziunii au fost demarate în luna ianuarie 2015, în urma tranzacţiei în valoare de 39 de milioane de euro pentru achiziția în procent de 100% a acţiunilor Millennium Bank România. Pe parcursul întregului proces, prioritatea OTP Bank Romȃnia a constat în asigurarea unei tranziţii line pentru clienţi, în conformitate cu preocuparea sa continuă de a livra produse şi servicii de înaltă calitate, care a stat la baza activităţii băncii încă de la înfiinţarea sa.


Ne bucurăm să anunțăm că integrarea va fi finalizată în mai puțin de un an, termen pe care l-am estimat inițial pentru această tranziție. Prin eforturile comune ale echipelor de profesionişti din cele două bănci, am reuşit să depăşim aşteptările inițiale și să ne consolidăm poziția pe piața locală. Este un moment cheie în evoluția OTP Bank România, care ne apropie de obiectivul nostru strategic pe termen mediu, și anume acela de a ne clasa în top 10 bănci la nivel național”, a declarat László Diósi, CEO, OTP Bank România.


Integrarea Millennium Bank România în cadrul OTP Bank România, în cifre


Cei mai buni specialiști din ambele bănci au fost implicați în procesul de integrare, pentru realizarea acesteia în condiții optime. Ambele bănci au continuat să furnizeze, în acest timp, soluții simple şi eficiente clienţilor persoane fizice şi juridice, mai precizeaza banca intr-un comunicat.


Echipele implicate în procesul de integrare au alocat mii de ore pentru a implementa noi funcționalități dedicate produselor, facilitȃnd astfel migrarea lină a tuturor clienților Millennium Bank România în sistemele OTP Bank România. În vederea formării şi a definirii noilor echipe, aproximativ 200 de angajaţi au beneficiat de un program complex de învățare.


În urma integrării, cota de piaţă a OTP Bank Romȃnia creşte la aproximativ 2%, banca urcȃnd pe poziția 14 în clasamentul băncilor din Romȃnia după active.


OTP Bank România oferă produse şi servicii bancare unui portofoliu extins, de peste 426.000 de clienți, în creștere cu 13% față de portofoliul anterior al băncii. Astfel, în timp ce portofoliul de persoane fizice creşte cu 12%, însumând peste 400.000 de clienți, portofoliul de persoane juridice creşte cu 31%, ajungând la peste 25.000 de clienți.


Noua rețea teritorială a OTP Bank Romȃnia include 125 de unităţi bancare, cu 50% mai mult față de rețeaua teritorială initială a băncii, iar numărul de bancomate se ridică la 170 de ATM-uri, în creștere cu 35% față de numărul anterior de bancomate.


Ca urmare a integrării, OTP Bank România și-a extins echipa la aproape 1.300 de specialişti, în creștere cu 32% față de numărul de angajaţi ai băncii din perioada anterioară achiziției, mai precizeaza banca.


In momentul anuntarii tranzactiei, la mijlocul anului trecut, Millennium Bank avea 56 de unitati cu 530 de angajati, 60.000 de clienti cu depozite de 365 mil. euro si credite de 480 mil. euro. (vezi aici detalii)