www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



BNR angajeaza doi experti la Directia Rezolutie Bancara

Autor: Bancherul.ro
2015-10-13 08:51

BNR CENTRALĂ organizează concurs pentru ocuparea a două posturi de expert, cu contract de muncă pe durată nedeterminată, la Direcţia Rezoluție Bancară, Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție.


Termen limită pentru înscriere: 26 octombrie 2015


Data publicării: 12 octombrie 2015


Atribuţiile principale ale postului


- elaborarea și actualizarea procedurilor aferente implementării acțiunilor de rezoluție;


- evaluarea, pe baza monitorizării continue a evoluțiilor înregistrate la nivelul situației financiare și prudențiale a instituțiilor de credit, în consultare cu Direcția supraveghere, a îndeplinirii condițiilor pentru declanșarea rezoluției unei instituții de credit și evaluarea oportunității aplicării deciziei de rezoluție. Elaborarea proiectelor de decizii de rezoluție, inclusiv a schemei de rezoluție personalizate pentru fiecare instituție de credit;


- elaborarea propunerilor referitoare la selectarea administratorului special și stabilirea mandatului acestuia în baza analizelor specifice, efectuând și demersurile aferente procesului de publicare a ordinului de numire a acestuia; propunerea de măsuri referitoare la evoluțiile consemnate în rapoartele periodice întocmite de administratorul special în baza analizei acestuia, inclusiv propuneri de destituire și/sau înlocuire a acestuia, precum și propunerea de reînnoire a mandatului administratorului special peste perioada de 1 an;


- identificarea evaluatorilor care îndeplinesc condițiile de independență față de orice autoritate publică, inclusiv față de autoritatea de rezoluție, cu luarea în considerare a criteriilor din standardele tehnice de reglementare emise de Autoritatea Bancară Europeană în acest sens, în scopul selectării evaluatorilor independenți față de instituția de credit supusă rezoluției; elaborarea propunerii de desemnare și a mandatului respectivului evaluator selectat, asigurând și comunicarea permanentă cu acesta pe parcursul procesului de evaluare privind metodele și practicile de evaluare. Efectuarea demersurilor pentru realizarea evaluării provizorii a activelor și datoriilor respectivei instituții de credit atunci când nu este posibilă o evaluare independentă, completată ulterior cu o evaluare ex-post efectuată de către un evaluator independent;


- realizarea activităților decurgând din exercitarea competențelor de rezoluție și/sau din aplicarea unuia sau mai multor instrumente de rezoluție.


Studii şi experienţă


- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
- experiență profesională de minimum 5 ani în domeniul financiar - bancar;
- cunoștințe aprofundate în managementul riscurilor financiare, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit, guvernanța și controlul intern al instituțiilor de credit;
- bună înțelegere a modelului de afaceri al instituțiilor de credit și a pieței în general;
- cunoștințe aprofundate privind cadrul de reglementare bancară, de contabilitate/audit intern și de evaluare a bilanțului băncilor;
- abilități pentru gestionarea implementării adecvate a deciziilor de rezoluție, cu impact financiar semnificativ pentru sistemul financiar/bugetul de stat și efectuarea activităților de suport implicate de acest proces;
- abilități de comunicare și creativitate în reprezentarea poziției Băncii Naționale a României în cadrul grupurilor de lucru constituite la nivelul structurilor europene;
- abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
- cunoașterea limbii engleze (nivel avansat);
- cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office și de lucru cu baze de date.


Competenţe comportamentale


orientare către performanță;
comunicare eficientă;
cooperare;
integritate organizatională;
gândire conceptuală.


Alte condiţii de înscriere la concurs


- postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;


- să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.


Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 26 octombrie 2015 (inclusiv).


Vezi detalii aici