www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING Bank anunta profit de 82 milioane lei in primul trimestru din 2015, in crestere cu 9%

Autor: Bancherul.ro
2015-05-07 09:01

ING Bank România a înregistrat în T1 2015 un profit net de 82 milioane de RON, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului anterior iar portofoliul de credite a crescut cu 12% față de T1 2014 ajungând la 11.387 milioane RON, anunta banca intr-un comunicat.


Iata ce se mai arata in comunicatul bancii olandeze:


"Cota de piață în creditare a crescut la 4,9% în 2015 de la 4,6% în T1 2014 iar cota de piață în fonduri atrase s-a ridicat la 6,1% comparativ cu 5,5% în aceeași perioadă a anului anterior.


ING Bank România a generat în T1 2015 un profit net de 82 milioane de RON, în creștere cu 9% față de T1 2014 si venituri de 240 milioane RON, cu 17% mai mult față de T1 2014. Creșterea veniturilor a fost influențată de creșterea afacerii în special în zona clienților Retail și Mid Corporate Banking**.


Raportul costuri/venituri a înregistrat o îmbunătățire faţă de acceași perioadă a anului anterior, diminuându-se la 56% în T1 2015 faţă de 60% în T1 2014. Această îmbunătățire se datorează faptului că evoluția pozitivă a veniturilor a depășit creșterea costurilor.


Costurile totale au înregistrat totuși o creştere de 9%, aceasta fiind generată de investiţiile în tehnologie din prima perioada a anului 2015. Astfel, costurile totale în T1 2015 au ajuns la 134 milioane RON faţă de 123 milioane RON în aceeași perioadă a anului anterior.


Portofoliul de credite s-a majorat cu 12%, ajungând la 11.387 milioane RON faţă de 10.192 miloane RON în T1 2014, creşterea fiind influenţată de dezvoltarea activității pe toate segmentele de clienți, cu o contribuţie semnificativa (50%) a clienților mid corporate și IMM.


Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,9% comparativ cu 4,6% în T1 2014, înregistrându-se o creştere accelerată a creditării în RON. Din total portofoliu, ponderea creditării în RON a crescut la 50% în T1 2015 față de 45% în acceași perioadă a anului 2014.


Fondurile atrase au crescut de asemenea la 14.559 milioane RON, cu 13% mai mult faţă de T1 2014, evoluție datorată, în principal, creșterii înregistrate în segmentul de retail unde a crescut atât numărul clienților deponenți cât și valoarea medie a fondurilor per client.


Am început 2015 concentrându-ne eforturile pe dezvoltarea unor produse inovatoare în zona digitală și întărirea prezenței în segmentul IMM care beneficiză acum de tot sprijinul nostru și de o abordare dedicată. De asemenea, anul 2015 a marcat o nouă etapă în strategia ING Bank pe piața locală, etapă în care clientul este direct implicat în construcția produselor bancare, oferindu-i astfel mai multă putere de decizie”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.


În primul trimestru al anului 2015 banca a câștigat 44.000 clienți noi persoane fizice care se adaugă unui portofoliu de clienți activi atât pe canalele tradiționale cât și pe cele digitale.


Cu acest portofoliu, ING Bank ramâne cea mai digitalizată bancă din piața locală, cu cel mai mare numar de tranzacții (12 milioane tranzacții în 2014) și cele mai mari valori tranzacționate prin canalele digitale."


(*) Rezultate financiare consolidate ale ING Bank România, pregătite în conformitate cu International Financial Reporting Standards (IFRS) şi normele ING Group pentru contabilitate managerială.


(**) ING Bank România oferă produse și servicii bancare tuturor categoriilor de clienți prin intermediul a trei divizii dedicate: divizia Retail Banking, dedicată clienților persoane fizice și microîntreprinderi, Mid Corporate Banking dedicată IMM-urilor și companiilor medii cu cifră de afaceri 0,5-50 milioane EUR și Commercial Banking, dedicată clienților companii mari și instituții financiare.