Banca Transilvania a reusit, in aceasta dimineata, sa vanda, in doar 15 minute, nu mai putin de 100 de credite pentru IMM-uri, in cadrul unei campanii online intitulata Bank Friday, promovata doar online si pe Facebook, ceea ce arata potentialul urias al vanzarii de produse bancare pe internet si in retelele de socializare, dupa modelul vanzarilor de electronice de Black Friday. Banca a suplimentat oferta cu inca 300 de credite, care s-au epuizat in urmatoarele 3-4 ore.
Este prima campanie de tip Black Friday derulata de o banca romaneasca, care include mai multe produse bancare, de la credite si depozite la pachete de cont curent si carduri de credit, cu discounturi importante la dobanzi si comisioane.
In primele doua ore ale campaniei, care a inceput la 9 in aceasta dimineata, s-au inregistrat in total aproape 2.500 de aplicatii online pentru cele 7 produse scoase la oferta, stocurile de 450 de credite de nevoi persoanale si 150 de credite imobiliare fiind primele “sold out”.
Pana la ora 18, cu doua ore inainte de finalizarea campaniei de astazi, BT a reusit sa inregistreze aproape 4.000 de aplicatii pentru intreaga oferta de produse Bank Friday.
Primele produse care au fost “sold out” dimineata sunt urmatoarele: credite IMM, credite de nevoi personale Practic BT, credit imobiliar si BT24 Internet Banking si Mobile Banking. Oferta a fost suplimentata imediat ce s-a ajuns, pe un anumit produs, la nivelul sold-out, "in limita stocului disponibil", conform regulilor campaniei, precizeaza banca.
“Cererea foarte ridicata a depasit estimarile BT pentru aceasta campanie”, spun reprezentantii echipei de marketing si comunicare de la BT, cei care au dezvoltat conceptul Bank Friday. Seful departamentului de marketing, segmente si produse retail la Banca Transilvania este Sergiu Mircea iar Laura Petrehus este director adjunct comunicare&PR.
Campania a fost promovata in mediul online pe siteuri partenere, prin websiteul BT si prin social media BT (Facebook, Twitter, Linkedin, Google+), fiind precedata de o campanie de teasing, tot in aceasta saptamana.
Doar o parte din aplicatii devin vanzari reale
De fapt, nu este vorba de vanzari propriu-zise, ca in cazul produselor obisnuite, ci de aplicatii online pentru obtinerea creditelor pe o pagina speciala a site-ului bancii, adica formulare in care reprezentantii firmelor si persoanele fizice introduc datele de identificare, urmand ca ulterior banca sa colecteze date si documentele necesare si sa aprobe sau sa respinga cererile, in functie de normele de creditare.
Ceea ce inseamna ca din cele 400 de cereri de credite pentru IMM-uri, doar o parte, probabil in jur de jumatate, vor fi aprobate si considerate vandute.
Insa chiar si asa, daca ne gandim ca nu este vorba de cereri pentru smartphones sau plasme ci de credite pentru IMM-uri, timpul scurt de completare si numarul mare al aplicatiilor este un indiciu elocvent al interesului ridicat al antreprenorilor pentru obtinerea de finantari in vederea sustinerii afacerilor.
Interesul sporit pentru credite a fost stimulat probabil si de dobanda de 6,9%, descrisa de banca pe site ca fiind “foarte mica”, precum si de comisionul de acordare redus la jumatate.
Tot pentru firme, Banca Transilvania a scos la promotie si 250 de pachete de cont curent cu card si internet banking atasate denumite Izi si Izi+, cu reduceri importante: de la 19 lei lunar la doar 1 leu in cazul primului si de la 39 lei la 2 lei la al doilea. Cele doua pachete includ 4, respectiv 5 produse cu 0 comisioane pentru: gestiunea lunara a contului, emitere si mententanta card de debit, alerte prin SMS si abonament lunar internet banking BT24 si mobile banking mBT24.
Cele 250 de pachete de cont curent au fost vandute in primele ore ale zilei, iar ulterior banca a suplimentat oferta ca inca 500 de pachete, inca nevandute cu o ora inainte de expirarea campaniei, la 20.
[1]
Campania Bank Friday a fost un succes si in cazul produselor pentru persoanele fizice
Astfel, in primele 2 ore de la lansarea ofertei, adica de la 9 pana la 11, au fost completate 450 de aplicatii pentru creditul de nevoi personale Practic BT, oferta initiala fiind de 300 de credite, ulterior suplimentata cu inca 150 de credite.
Interesul ridicat pentru acest credit s-a datorat cel mai probabil dobanzii reduse de la 10% la 6,5%, precum si eliminarii comisionului de acordare, de 200 de lei.
Tot in primele doua ore s-a epuizat si oferta de 150 de aplicatii online pentru creditul imobiliar, care a avut o reducere de dobanda de la 5,43% la 5,03% si eliminarea comisionului de acordare in valoare de 250 de lei. Oferta initiala a fost de 100 de credite, suplimentata ulterior cu alte 50.
Si promotia cu 0 comision timp de 1 an la serviciul de internet banking BT 24 sau la mobile banking a starnit interesul a 600 de romani in primele 2 ore ale campaniei de Black Friday de la Banca Transilvania. Oferta initiala, de 500 de produse, a fost ulterior dublata iar in urmatoarele ore s-a epuizat.
Pentru BT 24 banca practica un comision standard de 1 leu lunar, iar la mobile banking de 4 lei.
In cazul depozitelor la 6 luni, cu o dobanda majorata de la 3,5% la 4%, BT a primit 210 aplicatii in primele doua ore ale promotiei. Oferta initiala a fost de 250 de depozite, suplimentata apoi cu inca 125 care s-au epuizat in urmatoarele ore.
La Asigurarile Aegon, un plan de economisire si protectie pe termen lung, cu dobanda minima garantata, la care trebuie depusa lunar o suma de bani, oferta fiind de 3 luni gratuite, s-au primit 184 de aplicatii in primele doua ore ale campaniei.
Banca a scos initial la oferta doar 40 de asigurari, insa le-a suplimentat ulterior cu inca 250, toate fiind epuizate pe parcursul urmatoarelor ore.
Oferte ramase nevandute integral: carduri de credit si depozite pentru copii
La cardurile de credit Star Forte s-au primit 326 de aplicatii online in primele 2 ore ale promotiei, care a constat in 250 de puncte in valoare de 1 leu fiecare, pe baza carora se pot face cumparaturi in magazine, cu plata in rate.
Banca a scos la oferta 1500 de carduri, numar care s-a dovedit prea mare, nefiind epuizat pana la incheierea promotiei de la ora 8 seara.
In cazul depozitului pentru copii Kid cont, cu o dobanda promotionala de 5% in primul an, fata de cea standard de 4%, in primele 2 ore ale promotiei au existat 123 de aplicatii online, din oferta initiala de 250 de depozite. In urmatoarele ore au fost vandute si restul depozitelor, oferta fiind suplimentata cu inca 125, neadjudecate in totalitate pana la incheierea campaniei.