ALB transmite intr-un comunicat rezultatele raportului realizat de Eurofinas, organizatia europeana a industriei creditului de consum, la finele trimestrului II al anului 2014.
Totalul creditelor de consum noi acordate de către companiile reprezentate prin calitatea de membru al Federației, a crescut cu 5,3% fata de trimestrul 2 al anului 2013. Aceasta revenire a fost rezultatul faptului ca marea majoritate a piețelor naționale au înregistrat creşteri în această perioadă.
În ceea ce priveşte tipurile de produse, totalul creditelor de consum pentru nevoi personale și pentru finanțarea achizitionarii de autovehicule (atat noi, cât şi second-hand) a crescut cu 3,5% și, respectiv, cu 9,4%, în volume noi acordate în trimestrul 2 al anului 2014 comparativ cu trimestrul 2 al anului 2013, urmarind un trend ascendent care a început cu un an în urmă.
Comentand aceste rezultate ale sondajului Eurofinas, J. Bucyte, consilier în Statistică și Afaceri Economice in cadrul Eurofinas a mentionat: "După un prim trimestru solid, care a manifestat o creștere globală a creditelor de consum la nivel european și îmbunătățirea încrederii, creditele noi acordate au continuat să aiba un ritm constant în trimestrul 2 al anului 2014. Pentru cel mai recent sondaj, cei mai mulți membri Eurofinas au transmis rapoarte destul de bune, înregistrând chiar creşteri de peste 10% faţă de perioada anterioară.
Cu toate acestea, această creștere ar trebui să fie analizată cu prudență deoarece unele piețe, cum ar fi cea din Europa de Sud, au revenit de la niveluri foarte scăzute înregistrate în anii anteriori. Cu toate acestea, având în vedere creșterea preconizată a cererii de credite de consum și redresarea economică susținută, condițiile apar favorabile pentru ca această tendință să continue în viitorul apropiat ".
La randul sau, Olivier Floris, vice-presedintele ALB si directorul general al Cetelem IFN, a declarat: „Pe fondul unei reveniri economice lente la nivel european, rezultatele publicate demonstreaza ca sectorul financiar nebancar, prin creditul de consum, sprijina consumatorii direct si activ in realizarea proiectelor personale. In egala masura, jucatorii importanti ai pietei de profil din Romania confirma aceasta dinamica pozitiva.”
Pentru mai multe detalii referitoare la raportul Eurofinas, va rugam sa accesati pagina de web:
www.eurofinas.org