www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Banca (UniCredit Tiriac Bank) mi-a pus poprire pe conturi si m-a executat silit, fara sa ma anunte, luand un comision de 100 de lei. Ce pot sa fac?

Autor: Bancherul.ro
2014-06-10 17:39

Un client al UniCredit Tiriac Bank care are un cont de persoana juridica la aceasta banca, ni s-a plans ca, fara sa fie anuntat in prealabil, banca i-a blocat (poprit) conturile, din care a luat sumele de bani datorate ANAF, in baza unei decizii de executare silita. Acest lucru s-a intamplat nu o data, ci de mai multe ori, desi clientul a comunicat bancii sa fie anuntat inainte de a i se pune poprirea pe conturi, intrucat a cerut executorului sistarea procedurii.


Banca insa nu s-a conformat. Ce se poate face in acest caz? A fost intrebarea clientului bancii. Mai ales ca UniCredit Tiriac percepe un comision foarte ridicat, de 100 de lei, pentru fiecare poprire.

Am intrebat asadar banca despre acest caz si care este procedura standard in astfel de situatii de poprire a conturilor.

Iata raspunsul bancii:

"Comisionul de administrare a popririi (de 100 lei in cazul persoanelor juridice) se afla in lista de tarife practicate de banca, fiind afisat la sediul sucursalelor si pe site-ul UniCredit Tiriac Bank.

Nu este un comision de plata, ci un comision pe care banca il percepe pentru administrarea popririi (infiintarea popririi, intocmirea si transmiterea raspunsului catre executor + plata popririi).

In ceea ce priveste informarea cu privire la infiintarea popririi, aceasta obligatie ii revine exclusiv executorului judecatoresc, conform prevederilor OUG 92/2003 – Codul de procedura fiscala."

Asadar, din cate am inteles noi, banca nu este obligata sa-si informeze clientii inainte de poprirea contului, aceasta obligatie revenind executorului care emite ordinul de poprire a contului.

Din acest motiv, ca si in cazul de fata, clientii bancii se trezesc in situatia neplacuta de a nu-si mai putea accesa contul poprit de ANAF, fara sa fie preveniti in prealabil.

Firesc ar fi ca banca sa-si informeze clientii dupa poprirea contului, astfel incat acestia sa nu ajunga in situatia neplacuta de a vedea ca au contul blocat exact in momentul in care au nevoie urgenta de banii din cont.


Probleme cu banca? Scrie-ne la Reclamatiibanci.ro