www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING Bank a obtinut un profit brut de 216 milioane lei in 2013, in scadere cu 7%

Autor: Bancherul.ro
2014-03-20 11:24

ING Bank România a încheiat anul 2013 cu un profit brut de 216 milioane RON, potrivit standardelor de raportare financiară internaționale (IFRS), în scădere cu 7% față de anul anterior, anunta banca intr-un comunicat.


Rezultatul a fost influențat în principal de creşterea investițiilor în tehnologie și dezvoltarea de produse și de menținerea venitului net la un nivel similar cu cel din anul anterior - 844 milioane RON în 2013, față de 833 milioane RON în 2012.


Activele bilantiere au înregistrat o creştere de 11% în comparaţie cu anul 2012, ajungând la 18,076 miliarde lei.


Soldurile clienților, incluzând portofoliul de credite și plasamentele prin operațiuni buy/sell back, s-a majorat cu 10% faţă de 2012, ajungând la 10,556 miliarde de RON.


Fondurile atrase prin produse de economisire și depozitare au crescut de asemenea la 12.985 milioane RON, cu 18% mai mult faţă de anul anterior, creșterea fiind în egală măsură și în segmentul persoane fizice și în cel de persoane juridice.
 
„Anul 2013 a fost un an de investiții pentru ING Bank România. Am investit în tehnologie și în dezvoltarea de produse care stau la baza strategiei noastre de a crește inteligent. În 2014, vom continua să investim în produse și servicii noi și vom continua creditarea în moneda națională, fiind încrezători că aceasta este direcția sustenabilă atât pentru ING Bank, cât și pentru societatea românească”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România, citat in comunicatul bancii.

În 2013, ING Bank România și-a crescut cota de piață pe segmentul creditării în RON la 8%, față de 7,1% în 2012.


De asemenea, cota de piață a depozitelor în moneda națională a crescut  la 6,3% în 2013, comparativ cu 5,6% în 2012.


Și în acest an, ING Bank va continua strategia de creditare în RON pentru persoanele fizice, oferind credite ipotecare doar în moneda naţională. În plus, ING Bank intenționează să își consolideze oferta prin introducerea unor produse noi, precum produsul Prima Casa, se mai arata in comunicat.