www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



De ce pierde BRD tot mai multi clienti: din cauza serviciilor de slaba calitate si a comisioanelor mari

Autor: Bancherul.ro
2014-02-13 20:01

"Credeam ca am vazut toate cretinatatile in materie de banci, dar BRD le intrece pe toate", se plange un client al BRD, foarte nemultumit de serviciul de internet banking al bancii. Este doar ultima dintre numeroasele plangeri ale clientilor BRD de-a lungul ultimilor ani cu privire la aceeasi problema: modul greoi si birocratic in care se pot face plati online, dar si despre comisioanele ridicate percepute de banca.


Astfel, clientul BRD se plange ca pentru a face o plata prin internet banking catre o alta persoana trebuie sa se deplaseze la o sucursala a bancii, unde sa inregistreze datele beneficiarului, ceea ce este absurd: ca sa faci o plata online trebuie sa treci mai intai pe la ghiseul bancii!


Ciudatenia e cu atat mai mare cu cat la alte banci poti face plati online fara probleme, setand, tot online, cum e si firesc, datele beneficiarului.


BRD ofera alternativa de inregistrare a beneficiarului si la telefon, dar va inchipuiti cat trebuie sa astepti pana raspune cineva la telefon: 30 de minute, spune clientul BRD.


In aceste conditii, el a renuntat la serviciile BRD, mutandu-si contul la ING.


Conform datelor prezentate de banca, BRD a pierdut 88.000 de clienti in ultimii doi ani.


Seful BRD, Philippe Lhotte, a declarat miercuri, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare, respectiv o pierdere record, de 385 milioane lei in 2013, ca obiectivul bancii este sa devina banca cu cele mai bune servicii din Romania.


Dar nu doar serviciile de slaba calitate ale BRD determina clientii acesteia sa se multe la alte banci, ci si costurile mult mai ridicate fata de alte banci concurente.


Conform unei analize realizata de Bancherul.ro si GhiseulBancar.ro, BRD are cele mai mari comisioane pentru operatiunile prin internet banking dintre toate bancile romanesti, cu exceptia Alpha Bank: 24 de lei lunar, fata de doar 11 lei la ING.


Update: Astazi, 15 februarie, reprezentantii BRD ne-au comunicat ca platforma de internet banking a fost upgradata "de aproape doua luni" si permite realizarea de plati catre orice beneficiar, prin token.