www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING Bank vrea sa atraga 2.000 de clienti in serviciul de mobile banking

Autor: Bancherul.ro
2013-08-01 06:47

ING Bank vrea să ajungă până la finalul anului la 2.000 de utilizatori pentru ING Pay, soluţie de plată cu ajutorul smartphone-ului şi al tehnologiei Visa contactless, care permite efectuarea de plăţi rapide la POS, a declarat, miercuri, Ştefan Radu, head of Product Management ING Bank România, citat de Agerpres.


Serviciul a fost lansat de curând, iar banca a ajuns în prezent 200 de utilizatori. Ştefan Radu a explicat că acesta se doreşte a fi un produs de masă, iar pentru a atinge acest prag este nevoie de 100.000 de utilizatori.


Soluţia ING Pay este compusă dintr-o aplicaţie nativă disponibilă în GooglePlay sau AppStore şi un card micro-SD încorporat operat de VISA.


ING Pay poate fi personalizat în funcţie de preferinţele fiecărui utilizator şi înlocuieşte numerarul sau cardul la comercianţi, permiţând efectuarea de plăţi rapide, în doar câteva secunde. Pentru rapiditate, utilizatorii pot alege să introducă PIN-ul doar pentru plăţi mai mari de 100 lei, situaţie în care tranzacţia se finalizează tot contactless. Aplicaţia oferă şi opţiunea de folosire a codului PIN, pentru toate tranzacţiile, indiferent de valoarea lor.


Emiterea serviciului ING Pay costă 95 de lei, iar comisionul anual de administrare perceput de bancă tot 95 lei.


Plăţile contactless cu telefonul pot fi efectuate în ţară şi în străinătate, oriunde apare logo-ul VISA PayWave la casa de marcat (supermarket-uri, benzinării, restaurante, cinematografe, farmacii etc). ING Pay este disponibil pentru următoarele telefoane (dotate cu conexiune la internet): iPhone 4, iPhone 4S, Samsung Galaxy S (I9000), Samsung Galaxy S Plus (I9001), Samsung Galaxy S II (I9100), Samsung Galaxy S II Plus (I9105), Samsung Galaxy S III (I9300), Samsung Galaxy S4 (I9505), Samsung Galaxy Note II (N7100).


ING Pay s-a lansat ca urmare a colaborării dintre ING Bank, VISA Europe şi Oberthur Technologies Romania. În prima jumătate a anului 2013, ING Bank a lansat cardurile contactless Visa şi Mastercard care, pe lângă funcţionalităţile obişnuite ale unui card de debit, permit efectuarea de plăţi doar prin trecerea prin faţa terminalului POS contactless.


Pentru a înţelege cum cheltuim, economisim, investim şi cât de rapid ne adaptăm noilor tendinţe - precum serviciile de mobile banking, ING Bank a publicat rezultatele ultimului studiu IIS- 'Financial Empowerement in the Digital Age', care oferă informaţii relevante privind piaţa de mobile banking, tehnologia contactless şi felul în care utilizatorii se raportează la modalităţile de plată online.


Conform studiului, 37% dintre europeni folosesc mobile banking şi îşi controlează banii din mers, iar 62% dintre aceştia îşi plătesc mai des facturile la timp datorită acestui serviciu. Dintre ţările europene, Olanda este ţara cu cel mai mare număr de utilizatori de mobile banking. Turcia este viitorul hotspot pentru aceste servicii iar polonezii sunt cei care folosesc cel mai des serviciul de mobile banking pentru cumpărături. Există mai multe motive pentru care unii dintre europeni nu apelează încă la mobile banking: lipsa unui smartphone sau a unei tablete (37%), temerile legate de securitatea acestor soluţii (33%) sau convingerea ca serviciile de mobile banking nu le oferă ceva ce nu pot obţine prin metode tradiţionale de interacţiune cu banca (11%).


În ceea ce priveşte rezultatele pentru România, peste 32% dintre utilizatorii români de Internet intervievaţi au răspuns că folosesc serviciile de mobile banking, ceea ce înseamnă că adopţia acestui serviciu în România e apropiată de ţări precum Franţa (25%) sau Belgia (26%).


ING International Survey (IIS) reprezintă o serie de studii realizate de diferite agenţii de cercetare pentru ING Bank. Desfăşurate la nivel internaţional (în 12 ţări europene, Australia, Canada şi Statele Unite) studiile abordează probleme financiare care afectează viaţa de zi cu zi a indivizilor din întreaga lume şi încearcă să identifice tendinţele comune şi diferenţele culturale de la o ţară la alta. Studiul are loc trimestrial, având câteva teme recurente: comportament de economisire, competenţe financiare, pensii şi investiţii pe termen lung, case şi credite ipotecare, economii.