www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Cum se face transferul clientilor RBS la UniCredit Tiriac Bank

Autor: Bancherul.ro
2013-05-07 11:33

Cei peste 80.000 de clienti ai RBS, dintre care 2.200 sunt clienti de private banking, urmeaza sa fie contactati telefonic de banca, dupa jumatatea lunii mai, pentru a-si exprima acordul sau refuzul cu privire la transferul conturilor, depozitelor sau cardurilor catre UniCredit Tiriac Bank, incepand din 16 septembrie 2013.

Cei care nu sunt de acord sa-si mute conturile la UniCredit, vor fi nevoiti fie sa le inchida, intrucat RBS renunta la serviciile bancare de retail in Romania, fie sa le mute la alte banci.

Cei care au depozite la RBS si sunt de acord ca acestea sa fie transferate la UniCredit Tiriac Bank, vor beneficia de aceleasi conditii contractuale de dobanda si comisioane pana la scadenta.

In privinta cardurilor, acestea vor putea fi folosite pana la data expirarii, cand vor fi inlocuite de cele ale UniCredit.

Clientii RBS care au credite vor avea de ales intre transferul la UniCredit, cu mentinerea acelorasi conditii contractuale, rambursarea anticipata a acestora sau refinantarea la alta banca.


UniCredit Tiriac Bank si UniCredit Consumer Financing IFN au cumparat business-ul de retail si Royal Preferred Banking al RBS (Bank) Romania reprezentand aproximativ 315 milioane euro in active si 230 milioane euro in pasive, a anuntat banca intr-un comunicat.



Informatiile despre transfer publicate pe site-ul RBS Romania:

Întrebările şi răspunsurile de mai jos vă vor oferi informaţii relevante în legătură cu transferul portofoliilor de Retail şi Royal Preferred Banking ale RBS România către UniCredit Ţiriac Bank şi UniCredit Consumer Financing. Trebuie avut în vedere că informaţiile cuprinse în prezentul document se aplică în funcţie de categoria de produse şi servicii pe care le deţineţi la RBS România.
 
1. Când va fi finalizat transferul?

Tranzacţia va fi finalizată după ce vom primi aprobările necesare de la Banca Naţională a României şi de la Consiliul Concurenţei. Data transferului este planificată pentru 5 august 2013, respectiv 16 septembrie 2013, în cazul în care se va modifica data, veţi fi informat în timp util.

2. De ce vinde RBS România portofoliul de Retail?

După cum s-a anunţat în martie 2012, RBS România şi-a revizuit strategia pentru a se concentra pe segmentul companiilor de top internaţionale şi locale de dimensiuni mari, precum şi asupra clienţilor instituţionali, oferindu-le produse competitive de tranzacţii bancare şi trezorerie. Ca rezultat al acestei strategii, am decis vânzarea activităţilor care nu se încadrează în această direcţie strategică orientată pe servicii dedicate clienţilor persoane juridice.

3. Ce se va transfera?

Pentru scopul tranzacţiei avute în vedere, portofoliul de Retail al RBS România se referă la credite de nevoi personale, credite ipotecare, precum şi refinanţările creditelor respective, carduri de credit, conturi curente şi produsele şi serviciile aferente, respectiv depozite, conturi de economisire, carduri de debit, descoperituri de cont şi serviciile de iBanking, contractate de către clienţi.

4. Care este valoarea tranzacţiei?

Nu vom comenta asupra acestui aspect. Valoarea tranzacţiei precum şi termenii acesteia sunt şi vor rămâne cu caracter confidenţial între cele două părţi semnatare.

5. Cui mă voi adresa în următoarele luni?

Până la data finalizării tranzacţiei, RBS România va continua să se concentreze asupra operaţiunilor zilnice. De asemenea ne vom asigura că veţi primi aceleaşi servicii de înaltă calitate, în concordanţă cu prevederile contractuale şi legale. RBS România va continua să administreze după data finalizării tranzacţiei (august, respectiv parţial septembrie), contractele parte a portofoliului de Retail, în numele UniCredit şi va asista UniCredit în finalizarea întegrării contractelor clienţilor în sistemele UniCredit. După finalizarea perioadei de tranziţie (începând cu data de 16 Septembrie 2013), UniCredit va prelua relaţia cu dumneavoastră. Veţi fi anunţat, în timp util, despre fiecare pas din cadrul acestui proces.
 
6. Clienţii care vor fi transferaţi vor beneficia de aceleaşi condiţii, cu privire la serviciile şi produsele bancare? Ce trebuie să fac?

Nu vor fi modificări în contractele dumneavoastră cu ocazia acestui transfer. Odată cu finalizarea transferului, clienţii vor beneficia atât de baza construită de RBS cât şi de contributia adusă de UniCredit ceea ce va duce la o experienţă îmbunătăţită pentru client. Până la data transferului, RBS România va continua să vă serviseze şi să vă comunice fiecare pas din acest proces:

A. Credite (credite personale, ipotecare) – nicio acţiune nu este necesară în legatură cu transferul. Înainte de data finalizării transferului efectiv, veţi continua să vă plătiţi ratele la RBS România, folosind aceleaşi numere de cont şi acelaşi card de service ca şi până acum, precum şi canalele alternative cu care v-am obişnuit (sucursalele RBS, iBanking, CEC Bank, transfer bancar sau debitare directă/Phone Banking). În două săptămâni, veţi primi prin Poştă un ghid detaliat cu toate informaţiile necesare pentru acest proces.

B. Carduri de credit – nicio acţiune nu este necesară în legatură cu transferul.
Cardul dumneavoastră de credit RBS nu se va schimba, veţi avea acelaşi plastic cu acelaşi număr de card, înainte şi după data finalizării transferului, până la expirarea acestuia sau până la data emiterii unui nou card de credit de către UniCredit. Până la data finalizării transferului, veţi continua să platiţi ratele RBS folosind aceleaşi canale ca şi până în prezent: sucursalele RBS, iBanking, CEC Bank, transfer bancar sau debitare directă/Phone Banking. De asemenea, toate beneficiile produselor dumneavoastră şi clauzele contractuale nu se vor modifica. În două săptămâni, veţi primi prin Poştă un ghid detaliat cu toate informaţiile necesare pentru acest proces. Toate privilegiile aferente cardului dumneavoastră de credit RBS vor continua şi după data transferului.

C. Conturi Curente / Depozite / Conturi de Economii / Carduri de Debit / iBanking
Începând cu jumătatea lunii mai 2013, veţi primi prin curier sau Poştă un ghid detaliat cu toate informaţiile necesare pentru acest proces. În urma scrisorii veţi fi contactat telefonic pentru a vi se lua consimţământul pentru transferul conturilor dumneavoastră la UniCredit Ţiriac Bank. Până la data finalizării transferului (august/septembrie 2013), veţi avea acelaşi număr de cont. Cardul de debit va rămâne acelaşi până la data expirării sau până la data înlocuirii acestuia cu un card de debit emis de către UniCredit. Împreună cu ghidul de comunicare veţi primi informaţii cu privire la transferul către UniCredit.

D. Alte servicii: Phone Banking / ATMs / partenerii de plată a ratelor CEC Bank & Praktiker
Până la data finalizării trasferului (august/septembrie 2013), veţi beneficia de aceleaşi servicii, oferite de RBS România, cu care v-am obişnuit şi până în prezent. În două săptămâni, veţi primi prin Poştă un ghid detaliat cu toate informaţiile necesare despre acest proces.

7. Ce se întâmplă dacă refuz să fiu transferat?

Decizia vă va aparţine în fiecare moment. Toţi paşii transferului vor fi detaliaţi în ghidul de comunicare pe care îl veţi primi, iar în acesta se vor regăsi informaţii pentru fiecare tip de produs pe care îl deţineţi la RBS România.

A. Credite
Conform legii, creanţele RBS România sub contractul de credit pot fi transferate fără acordul expres al clientului. Ulterior finalizării transferului veţi fi notificat pentru a vi se confirma dacă creditul dumneavoastră a fost supus transferului. Conform termenilor şi condiţiilor contractului dumneavoastră, puteţi în orice moment să încetaţi contractul de credit. În această situaţie, va trebui să rambursaţi integral sumele rămase de plată, incluzând aici principalul, dobânzile şi taxele datorate. Pentru detalii complete cu privire la consecinţele încetării contractului vă rugăm să citiţi termenii şi condiţiile contractului de credit semnat de dumneavoastră. Dacă intenţionaţi să încetaţi contractul de credit înainte de data transferului (5 august 2013), vă rugăm să contactaţi RBS România prin serviciile alternative cu care v-am obişnuit.

B. Carduri de credit
Dacă sunteţi clientul nostru într-un contract de card de credit, nu este necesară luarea nici unei măsuri de către dumneavoastră, întrucât transferul se realizează în baza celor agreate prin contractul încheiat de dumneavoastră cu RBS România; ulterior finalizării transferului veţi fi notificat pentru a vi se confirma dacă contractul dumneavoastră de card de credit a fost supus transferului. Conform termenilor şi condiţiilor contractului dumneavoastră, puteţi în orice moment să încetaţi contractul de credit. În această situaţie, va trebui să rambursaţi integral sumele rămase de plată, incluzând aici principalul, dobânzile şi taxele datorate. Pentru detalii complete cu privire la consecinţele încetării contractului vă rugăm să citiţi termenii şi condiţiile contractului de credit semnat de dumneavoastră. Dacă intenţionaţi să încetaţi contractul de credit înainte de data transferului (5 august 2013), vă rugăm să contactaţi RBS România prin serviciile alternative cu care v-am obişnuit.

C. Conturi Curente / Depozite / Conturi de Economii / Carduri de Debit / iBanking
Începând cu jumătatea lunii mai 2013, veţi primi prin curier sau Poştă un ghid detaliat cu toate informaţiile necesare pentru acest proces. În urma scrisorii vă vom contacta telefonic pentru a ne da acordul în ceea ce priveşte transferul acestor produse şi servicii către UniCredit Ţiriac Bank. În cazul în care veţi refuza, vi se vor detalia opţiunile pe care le aveţi.