www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Credit Agricole Bank Romania a avut o pierdere de 6 milioane euro in 2012

Autor: Bancherul.ro
2013-04-04 10:01

Credit Agricole Bank Romania a avut in 2012 o pierdere de 6 milioane de euro, rezultat similar cu cel înregistrat în anul 2011, în condiţiile deteriorării mediului economic, a cererii scăzute de pe piaţa de creditare, creşterii şomajului, instabilităţii cursului de schimb, a anuntat banca intr-un comunicat.


Banca si-a majorat activele cu 13% (34 milioane euro) in 2012, la un total de 292 milioane euro. Volumul creditelor a crescut cu 29 milioane euro (14%) la un total de 241 milioane euro iar depozitele au avansat cu 41 milioane euro (56%) la un total de 113 milioane euro.


Comunicatul de presa al bancii:


Credit Agricole Bank România continuă să îşi consolideze activitatea şi să investească în viitor

Rezultatele financiare ale Credit Agricole Bank România pentru anul 2012 arată procesul continuu de îmbunătăţire a rezultatelor şi implementarea cu succes a strategiei băncii în 2012.

Credit Agricole Bank România a reuşit să îmbunătăţească în mod semnificativ rezultatele sale comerciale şi financiare, susţinute de investiţii continue în calitatea serviciilor oferite clienţilor.

"Angajamentul nostru este de a răspunde nevoilor financiare ale clienţilor noştri, de a le sprijini planurile de viitor şi de a construi o relaţie de lungă durată cu aceştia. Fiind un jucator mic pe piaţă, principalul nostru avantaj este agilitatea, capacitatea de a ne adapta cu uşurinţă organizaţia şi strategia în funcţie de evoluţia pieţei", a declarat domnul Pierre Martin, Director General al Credit Agricole Bank Romania.

Principalii indicatori financiari:
- Sprijinul şi angajamentul Grupului - Crédit Agricole Group a devenit principalul acţionar al Băncii în 2012;
- Capitalul social: 54 milioane €; 40 milioane € creştere în ultimii 3 ani (rata de adecvare a capitalului: 17%);
- Total active: 292 milioane € (+13%, +34 milioane € în 2012 vs. 2011);
- Total credite: 241 milioane € (+14%, +29 milioane € în 2012 vs. 2011);
- Total depozite: 113 milioane € (+56%, +41 milioane € în 2012 vs. 2011);
- Venitul net din comisioane: +7% în 2012 vs. 2011;
- Ajustările privind deprecierea creditelor au fost reduse cu 6%, ajungând sub nivelul de 1%:
- Credit Agricole Bank România înregistrează una dintre cele mai bune rate de acoperire a creditelor neperformante;
- Rezultat net: - 6 milioane €, rezultate similare cu cele înregistrate în anul 2011, în condiţiile deteriorării mediului economic, a cererii scăzute de pe piaţa de creditare, creşterii şomajului, instabilităţii cursului de schimb etc.


Credit Agricole Bank România a reuşit să îşi majoreze resursele prin creşterea volumului depozitelor comerciale cu 56% în 2012 faţă de 2011. Rezultatul a fost diminuarea cu 9% în 2012 a diferenţei dintre creditele şi depozitele clienţilor.

Finanţarea economiei româneşti:


Banca a contribuit continuu la finanţarea economiei româneşti. În 2012, activitatea de creditare a fost axată pe segmentele:
- Corporate, care a crescut cu 28%
- Retail - produse securizate, în conformitate cu strategia de risc a Băncii


Într-o piaţă în care lideri ai sistemului bancar au înregistrat scăderi ale rezultatelor, Credit Agricole Bank România şi-a majorat cota de piată a creditelor cu 14% şi cu 55% pe cea a depozitelor.

Investiţii:
Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 6% faţă de anul precedent, în condiţiile în care Banca a continuat să investească în tehnologie şi în optimizarea proceselor. Reducerea costurilor a fost făcută fără a afecta activitatea comercială a băncii.


În 2012, Banca a continuat planul său de adaptare, cu accent pe reducerea costurilor, optimizarea proceselor şi creşterea eficienţei organizaţiei.


Reorganizarea resurselor umane a reprezentat un alt obiectiv important pentru 2012, ce a înregistrat o scădere cu 12% a numărului de salariaţi activi în 2012 vs. 2011, iar cursurile de perfecţionare în domeniul vânzărilor şi sesiunile de coaching individuale pentru middle management s-au intensificat.

***

Crédit Agricole Group este lider pe piaţa de retail din Franţa şi una dintre cele mai mari bănci din lume, adresându-se tuturor categoriilor de clienţi.

Prezent  în 50 de ţări, Crédit Agricole Group este un partener important în sprijinirea proiectelor  clienţilor săi, în toate ariile de retail banking şi linii de afaceri specializate: operaţiuni zilnice, economii, credite ipotecare şi de consum, asigurări, servicii bancare private, gestionarea activelor, leasing şi  factoring, precum şi corporate banking şi investiţii.

Expansiunea Crédit Agricole Group se bazează pe o creştere echilibrată care serveşte economiei reale şi respectarea intereselor a 51 de milioane de clienţi, 1,2 milioane acţionari, 6,9 milioane acţionari cooperatişti şi 150,000 de angajaţi. (www.credit-agricole.com).