www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Provident Financial a acordat credite la domiciliu de 105 milioane euro in 2012

Autor: Bancherul.ro
2013-03-07 13:16
Provident Financial Romania a obtinut in 2012 un profit brut de 2,7 milioane euro conform IFRS, fata de 4,7 milioane in 2011, scaderea fiind cauzata de cresterea volumului de investitii si de provizioanele constituite pentru creditele neperformante.

Veniturile companiei, parte a grupului britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanti furnizori de imprumuturi la domiciliu din Europa, cu o vechime de 130 de ani, au depasit 70 milioane euro, cu 11% mai mult fata de anul anterior.

„Am avut o performanta decenta, tinand cont de mediul economic dificil”, a spus presedintele companiei, Ivo Kalik (foto), in cadrul unei intalniri cu ziaristii.

Provident acordat in 2012 credite in valoare totala de 105,8 milioane euro, in crestere cu 10% in lei comparativ cu 2011.

Numarul de clienti a crescut cu 8%, la 260.000 de oameni, fata de 165.000 in 2009, iar incasarile cu 18%.

Compania a realizat investitii cumulate de peste 160 milioane euro in ultimii 7 ani in Romania.

Provident acorda credite cu valoare mica, intre 500 si 5000 de lei, furnizate la domiciliul clientilor, cu costuri transparente, care se cunosc inainte de a fi acordate si care nu se modifica, fiind vorba de o dobanda fixa.

Provident nu aplica penalitati in cazul intarzierilor la rambursarea ratelor si reesaloneaza imprumuturile fara costuri suplimentare.

Compania nu neaga faptul ca imprumuturile sale au dobanzi ridicate, insa pe de alta parte exista avantajul costurilor transparente si lipsa penalitatilor, care face costul unui credit comparabil cu altele de pe piata.

„Din cercetarile noastre, am descoperit ca alte institutii de credit aplica o dobanda suplimentara de 17% pentru fiecare zi de intarziere la plata ratelor, iar daca se aduna penalitatile pentru o perioada de 11 saptamani, vom descoperi ca acele imprumuturi sunt mai scumpe decat cele ale noastre”, spune Vlad Sandru, directorul de comunicare al Provident.

Agentii Provident viziteaza clientii la domiciliu, pentru a le evalua bonitatea si capacitatea de a rambursa creditele. Un avantaj al acestui model de afaceri este acela ca agentii sunt in contact permanent cu clientii lor si astfel pot schimba conditiile de plata a ratelor. De asemenea, agentii pot verifica la fata locului situatia materiala si sociala a clientilor, astfel incat riscul de credit poate fi evaluat mult mai eficient.

O pondere de 81% dintre clientii companiei au beneficiat de plata unei rate mai mici in 2012.

Provident are 67 de puncte de lucru si 3.809 agenti, fata 3474 in 2011, acoperind 85% din suprafata urbana a tarii.

Valoarea creditului mediu acordat de Provident este de 1500 de lei, iar 80% dintre clienti au luat al doilea credit dupa ramburarea primului, ceea ce inseamna ca acestia au fost multumiti de serviciile companiei.
„Increderea consumatorilor a crescut, Romania are un guvern nou si o stabilitate politica mai mare, precum si un curs stabil. Planurile Provident pentru acest an sunt de a continua cresterea afacerii, care s-a dovedit rezistenta la criza. Intentionam sa ne majoram volumul de credite exploatand mai bine actuala infrastructura, fara a avea intentia de a inaugura noi unitati in acest an”, a adaugat Kalik.

Provident a anuntat ieri ca se va extinde in alte doua tari din regiune, Lituania si Bulgaria. „Voi raspunde de operatiunile din Bulgaria, vom folosi oamenii de aici pentru lansarea operatiunilor de acolo. Suntem in faza de constituire a planului de afaceri si de constituire a echipei”, a spus Kalik.

Comunicatul de presa al Provident:

Provident Financial România anunță rezultatele financiare pentru 2012

Compania-mamă International Personal Finance intenționează extinderea operațiunilor în Bulgaria și Lituania

București, 7 martie 2013 – Compania de credite de consum Provident Financial România a emis în 2012 împrumuturi cu o valoare totală de 85,8 milioane de lire sterline (105,8 milioane de euro), în creştere cu 10% în lei comparativ cu 2011. Rezultatele financiare pentru 2012 au fost anunţate marţi la Londra de către compania - mamă International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanți furnizori de împrumuturi la domiciliu din Europa.

Veniturile Provident Financial România au depăşit 57 de milioane de lire sterline (peste 70 milioane de euro), cu 11% mai mult faţă de anul anterior, în timp ce profitul operaţional brut, conform standardelor internaţionale de raportare financiară IFRS, a fost de 2,2 milioane de lire sterline (circa 2,71 milioane de euro).

Numărul de clienți ai Provident Financial România a crescut cu 8% comparativ cu 2011 și a depășit 260.000 în contextul unei extinderi teritoriale care a vizat 4 județe noi. Astfel, anul trecut, compania a deschis puncte de lucru în Baia Mare, Satu-Mare, Vaslui, Bârlad, Miercurea-Ciuc, Odorheiu Secuiesc şi alte oraşe mai mici, ca parte a unor investiții de peste 37 de milioane de euro, realizate de companie în 2012.

Ca urmare, infrastructura teritorială a Provident în România are acum 67 de puncte de lucru administrative, ceea ce îi permite companiei să acopere peste 85% din populația României. Valoarea totală a investițiilor Provident în România a depășit 160 de milioane de euro în cei şapte ani de prezenţă pe piaţa locală.

Tot marți, IPF a anunțat că, în urma unor studii de piață amănunțite, intenționează să lanseze operațiuni în două piețe noi, Bulgaria și Lituania, activitățile de la sud de Dunăre urmând să fie coordonate de echipa de management din România iar cele din Lituania de către Polonia.

“Ne așteptăm să emitem primul împrumut în Bulgaria în a doua jumătate a acestui an. Investițiile inițiale preconizate de grup în extinderea pe cele două piețe noi se ridică la circa 5 milioane de lire sterline în 2013. Strategia de a ne extinde pe piețe adiacente celor în care suntem deja prezenți ne va ajuta să folosim la maximum capacitatea infrastructurii de care beneficiem și astfel să îmbunătățim randamentele investițiilor pe care le facem”, a declarat Ivo Kalik, directorul general al Provident Financial România.

Provident este prima instituţie financiară din România care oferă serviciul opțional de gestionare la domiciliu a creditului, prin intermediul căruia clienţii pot primi banii în 48 de ore chiar la ei acasă, unde un agent îi va vizita apoi pentru încasarea ratelor. Provident are acum peste 750 de angajați și colaborează cu peste 3.800 de agenţi independenţi.

Grupul IPF a anunţat pentru 2012 o creștere cu 4% a numărului de clienți, ajungând la aproape 2,5 milioane în cele 6 țări în care este prezent. Valoarea împrumuturilor emise la nivel de grup a depășit 1 miliard de euro, în timp ce profitul brut conform IFRS a fost de 111,3 milioane de euro. IPF este al doilea cel mai mare angajator britanic din Europa Centrală și de Est și este una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.