www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Visa: Cumparaturile cu cardul pe internet de Mega Monday vor creste cu 20% fata de anul trecut

Autor: Bancherul.ro
2012-12-07 13:34
Visa Europe estimeaza ca luni, 10 decembrie, se va inregista un record de cumparaturi online cu cardul, datorita sarbatorilor de iarna, astfel ca ziua a fost denumita Mega Monday. Se estimeaza ca valoarea tranzactiilor va creste cu 20% in acest an.

VISA EUROPE | COMUNICAT DE PRESĂ

Numărul tranzacţiilor online realizate de europeni va depăşi în premieră pragul de 10 milioane pe zi

- Visa Europe estimează că în fiecare minut vor fi realizate pe cardurile Visa circa 7.000 de tranzacții, respectiv cumpărături în valoare medie de 400.000 euro
- Volumele tranzacționate vor crește cu 20% comparativ cu anul trecut

LONDRA, 6 DECEMBRIE 2012: Visa Europe anticipează că luni, 10 decembrie, va fi înregistrat un număr record de tranzacţii pe internet în Europa, respectiv peste 10 milioane de operaţiuni realizate în cea mai aglomerată zi de cumpărături online de până acum.

Posesorii de carduri Visa vor cheltui online peste 565 milioane euro, dintre care 80% pe carduri de debit, potrivit estimărilor companiei de tehnologie de plăţi.

Cumpărătorii vor cheltui în medie 400.000 euro pe minut, iar momentul de vârf se estimează că va avea loc în intervalul între 20:00 şi 21:00 GMT.

Visa Europe se aşteaptă să proceseze aproximativ 7.000 de tranzacţii în fiecare minut, în contextul în care consumatorii din Europa sunt în căutarea cadourilor de Crăciun şi încearcă să beneficieze de ofertele online şi să evite aglomeraţia generată de cumpărăturile de Crăciun.

“Cu ocazia Mega Monday, estimăm că anul acesta se va înregistra o creştere de 20% comparativ cu 2011 şi că vom procesa, pentru prima dată, 10 milioane de tranzacţii online într-o singură zi în Europa. Observăm că tot mai mulți consumatori apelează la internet pentru a face cumpărături și acest lucru reflectă încrederea acestora privind siguranța utilizării cardurilor Visa pentru tranzacțiile online, în special prin intermediul platformei Verified by Visa. Volumul tranzacțiilor pe care le procesăm zilnic, precum și datele din trecut privind tendințele de consum, ne oferă o imagine de ansamblu extraordinară asupra comportamentului de plată al consumatorilor”, declară Dr. Steve Perry, director comercial al Visa Europe.

În magazinele situate pe arterele comerciale importante, ultimele două zile de dinaintea Crăciunului sunt de obicei cele mai aglomerate pentru cumpărături. Se estimează că mulţi cumpărători vor alege weekend-ul 22 – 23 decembrie pentru a-şi face cumpărăturile de ultim moment. Cea mai aglomerată zi pentru a face cumpărături pe arterele comerciale importante din Europa va fi sâmbătă, 22 decembrie, potrivit Visa Europe.

Visa îşi bazează estimările pe datele privind evoluția volumului tranzacţiilor până în prezent şi pe comportamentul de plată observat în anii anteriori în preajma Crăciunului. Mai mult de 1 din fiecare 7 euro cheltuiţi în Europa este pe un card Visa, acesta fiind unul dintre cei mai de încredere indicatori ai tendinţelor privind comportamentul de plată al consumatorilor.

Sfaturile Visa Europe pentru siguranţa cumpărăturilor online

Visa Europe îndeamnă consumatorii să urmeze următoarele sfaturi pentru a se asigura că sunt întodeauna în siguranță atunci când fac cumpărături pe internet:

- Utilizează ultima versiune disponibilă a software-ului de navigaţie pe internet și asigură-te că sistemul de operare al calculatorului este actualizat.

- Achiziționează de la magazinele cunoscute sau informează-te cu privire la acestea pentru a te asigura că se bucură de o reputație bună și sunt de încredere.

- Asigură-te că informațiile despre cardul tău vor fi încriptate în siguranță înainte de a le furniza pe Internet – verifică dacă în subsolul paginii de web apare simbolul unei chei care nu este ruptă sau al unui lacăt, sau verifică dacă adresa site-ului utilizat este de forma https:// în loc de http://.

- Păstrează o dovadă/notă cu tranzacțiile efectuate pe Internet, inclusiv cu pagina de internet a magazinului. Mulți dintre comercianții online trimit clienților e-mailuri cu informații despre cumpărăturile făcute – salvează-le sau printează-le.

- Înainte de a cumpăra, citește despre procedurile de livrare și returnare care trebuie să se afle pe site-ul magazinului. Pot fi trimise înapoi obiectele necorespunzătoare? Dacă obiectele prezintă defecte, poți primi banii înapoi sau un certificat de garanție?

- Site-ul magazinului ar trebui de asemenea să ofere informații în legatură cu detaliile și costurile livrării, în ce valută se poate face plata și ce comisioane se aplică.

- Caută un număr de telefon sau adresa de e-mail și notează-le în cazul în care vei avea nelămuriri.