Banca Transilvania reia ofensiva asupra IMM-urilor. Banca vrea sa atraga jumatate dintre firmele nou-infiintate (start-up) cu un cont gratuit |
Autor: Bancherul.ro 2012-11-08 17:02 |
|
Banca Transilvania (BT) a anuntat astazi lansarea unui nou produs destinat IMM-urilor, al 20-lea, de data aceasta pentru firmele cu o vechime de cel mult un an, carora le ofera un cont cu tranzactii gratuite timp de un an, inclusiv serviciul de internet banking.
BT planuieste sa atraga jumatate dintre firmele nou inregistrate in Romania cu acest cont gratuit, adica in jur de 30.000 de start-up-uri, in conditiile in care in prezent o treime dintre firmele nou inregistrate in fiecare an alege sa-si deschida un cont de capital la BT, au declarat reprezentantii bancii.
Tiberiu Moisă (foto), director executiv clienţi corporativi&IMM la Banca Transilvania, apreciază că banca va procesa gratuit in jur de o jumatate de milion de tranzactii efectuate de clientii care vor accesa noul produs, denumit Contul Primul An Gratuit.
Un produs care, dupa cum apreciaza Daniel Szekely, directorul diviziei pentru IMM-uri, este unul simplu si curat, fara stelute, "disclaim-uri", conditionari sau bariere de iesire, cum se intampla de obicei la alte oferte.
Pe scurt, este vorba de comisioane 0 la toate platile si incasarile, la op-uri, cec-uri, bilete la ordin si internet banking, un serviciu recent lansat, de ultima generatie, ce include si mobile banking.
Nu exista limite cu privire la numarul de tranzactii si nici taxe sau constrangeri pentru utilizarea pe o anumita perioada minima sau renuntarea la serviciu: se poate folosi oricat, chiar mai putin de un an, iar firmele se pot muta fara penalitati la alta banca, daca nu sunt multumite de serviciile BT.
"Majoritatea companiilor care lanseaza ceva asemanator mai pun jos si o steluta, care spune de obicei ca respectivul serviciu este valabil in limia unei utilizari rezonabile. Am avut si noi o optiune aici de a pune sau nu acea steluta si am decis sa nu o facem, cu riscul ca maine sa apara o super companie care din start sa faca extraordinar de multe plati. Ne asumam acest risc, pentru ca vrem sa sustinem orice start-up din Romania persoana juridica", a spus Daniel Szekely.
"Produsul este foarte simplu si are o baza foarte mare de aplicabilitate. Fireste ca ne dorim sa vina cat mai multe start-up-uri la BT, sa le cunoastem, astfel incat sa ne usureze munca pentru mai tarziu, cand firmele respective vor apela la alte produse, precum creditele, pe care le vom putea acorda mai usor, avand deja un istoric de lucru cu firma", adauga el.
"Cred ca e important de spus ca am ajuns la o masa critica de firme mici cu care colaboram si am simtit ca trebuie sa sustinem start-up-urile, pentru ca stim ca primul an este intr-adevar cel mai greu din punct de vedere al demararii afacerii", a mai spus Szekely.
Ce castiga banca dintr-un cont fara comisioane?
Dar cum se face ca BT a ales sa lanseze un produs fara comisioane, fiind astfel contra curentului pietei, in conditiile in care alte banci concurente au anuntat in ultimul timp majorari de taxe, pentru a compensa pierderile din alte activitati?
Tiberiu Moisa: "Acest produs nu intra in logica cost/beneficiu, care spune ca investesti 1 leu in speranta ca vei primi inapoi mai mult, altfel nu ar trebui sa investesti leul. Am estimat cat o sa ne coste si nu suntem siguri ca produsul va fi profitabil in acest moment si sunt mari sanse ca strict acest produs, pe universul start-up-urilor care-l vor folosi, sa nu iasa nici macar pe brake-even. Dar altfel, in primul an probabil ca vom fi pe minus.
De aceea, logica lansarii acestui produs este aceea de investitie in propria noastra capitalizare si pozitionare. Daca noile firme atrase se vor simti bine cu Banca Transilvania in primul an, se vor simti bine si dupa aceea. Si atunci speram ca in momentul in care ele se vor pune pe picioare, sa primim si noi cate ceva din ce am dat acum."
"Intr-un fel, miscarea noastra merge cumva impotriva curentului de pe piata, pentru ca in unele situatii vedem majorari de taxe si comisioane, care chiar daca nu sunt spectaculoase, se intampla. Ori noi nu facem doar reduceri, ci pur si simplu le anulam integral pentru acest tip de companii. Dar nu ne despartim de logica economica facand acest lucru. BT are o retea foarte mare, o infrastructura bine pusa la punct, avem servicii noi, moderne de internet banking, de aceea credem ca aceste costuri marginale care presupun deschiderile de noi conturi pot fi absorbite de nivelul ridicat de afaceri al bancii', a adaugat el.
Se infiinteaza tot mai multe firme
Datorită flexibilităţii, IMM-urile au depăşit şocul provocat de criză şi s-au adaptat noilor realităţi, apreciaza Tiberiu Moisa.
„În ultimii patru ani, numărul de companii care se înfiinţează este pe un trend crescător. Asta înseamnă că, cel puţin mental, IMM-urile au depăşit situaţia de criză şi înţeleg foarte bine unde se află. Câtă vreme există această disponibilitate de a începe afaceri noi iar oamenii îşi investesc în ele proprii bani, înseamnă că au anumite aşteptări. Cred că zona de IMM-uri a fost lovită cel mai repede de criză, dar de asemenea şi-a revenit cel mai repede”, spune Moisa.
El precizează că indiferent dacă este creştere economică sau recesiune, una din două IMM-uri nu trăiesc mai mult de un an. Iar din cele care rămân, în următorul an se triază în continuare.
„Pentru firmele mici, instabilitatea este parte din ADN-ul lor, de aceea eu cred că au depăşit de mult această problemă a crizei. Mai degrabă văd semne de întrebare din acest punct de vedere la companiile mari”, adaugă Moisă.
În ceea ce priveşte cererea de credite din partea IMM-urilor, el apreciază că în acest an este relativ similară cu cea din 2011.
„La nivelul sistemului bancar, cererea este mult diminuată şi va rămâne aşa probabil ceva ani de aici înainte, ceea ce nu o consider neapărat ca pe un lucru rău. Noi însă nu ne putem plânge de lipsa cererii, pentru că în fiecare an după criză, am crescut portofoliul de credite cu cel puţin 10%, o componentă foarte importantă fiind reprezentată de refinanţări”, adaugă el.
Banca Transilvania are 140.000 de clienţi activi pesoane juridice, din care 10.000 sunt clienţi corpoarte, în creştere cu 20% de la începutul acestui an.
Puţin peste 60% din portofoliul băncii sunt credite pentru companii, cu o valoare de 10 miliarde de lei.
(Vezi detalii despre noua oferta BT in comunicatul bancii)
Intra in CLUBUL BANCHERILOR pentru a vedea si alte declaratii ale reprezentantilor BT, Tiberiu Moisa si Daniel Szekely
|
|