www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Romanian International Bank (RIB) raspunde acuzatiilor unui avocat privind furtul unor lingouri de aur din casetele de valori

Autor: Bancherul.ro
2012-11-04 13:20
In timp ce banci mari precum BCR, BRD si CEC Bank se confrunta cu marea frauda de 22 de milioane de euro in care au fost implicate nume grele precum vicepresedintele BRD, Claudiu Cercel si presedintele Fondului de Garantare a Creditelor, Aurel Saramt, o banca mica, Romanian International Bank (RIB) este investigata de politisti dupa ce un client a reclamat ca i-au fost furate din caseta de valori 4 lingouri de aur de cate un kilogram fiecare, plus 20.000 de euro.

Este vorba de avocatul George Moloman, fost aparator al deputatului Mihail Boldea, conform relatarilor din presa.

Politistii au descins la sedul RIB din Bulevardul Unirii, de unde au ridicat probe necesare anchetei: cheile de la casetele de valori, precum si alte urme si dovezi, pentru a afla daca a fost vorba de un furt sau daca este o inscenare de furt pusa la cale de avocat pentru a-si incasa asigurarea.

Reprezentantii bancii precizeaza, intr-un comunicat, ca cele doua casete de valori ale avocatului nu au fost fortate iar acestea nu se pot deschide decat in doi pasi, cu doua chei, una dintre ele fiind detinuta de client, cealalta de banca.

Comunicatul Romanian International Bank (RIB):

"Referitor la aspectele reclamate de dl. M. G., client al RIB., care dispunea de doua casete de valori, una ca titular, iar alta ca imputernicit, va comunicam ca reprezentantii bancii au solicitat din primul moment sprijinul organelor de cercetare penala specializate, urmand ca acestea sa investigheze toate scenariile posibile.

Ceea ce putem preciza cu certitudine este faptul ca niciun reprezentant al bancii nu poate cunoaste continutul unei casete de valori, iar o astfel de caseta nu poate fi deschisa decat cu doua chei speciale, una a bancii si una a clientului. Titularul casetei detine pentru fiecare caseta doua chei identice, dar caseta nu se poate deschide decat in doi pasi, primul cu cheia bancii si al doilea de catre client, cu cheia lui.

De asemenea, putem preciza ca pe cele doua casete operate de client nu existau urme vizibile de fortare sau deformare a sistemelor de inchidere, iar dansul si-a ridicat personal, dupa procedura de deschidere mentionata, continutul existent in acel moment al casetelor fara ca acest continut sa fie in vreun fel verificat de cineva.

De altfel, specificul serviciului de casete de valori din orice banca presupune ca angajatii bancii sa nu verifice sub nicio forma si sa nu cunoasca despre continutul casetelor clientilor. Atat traseul pana la tezaurul cu casete de valori cat si accesul in acea incinta sunt supravegheate video, iar intrarile sunt dotate cu sisteme specifice de inchidere si alarmare antiefractie, accesul clientului facandu-se dupa verificarea prealabila a identitatii lui.

Ca urmare a reclamatiei, reprezentantii bancii au acordat tot sprijinul solicitat de organele de politie pentru ridicarea probelor pe care le-au considerat utile anchetei.

In concluzie, va putem spune ca Banca va trata cu toata seriozitatea si transparenta necesara acest caz, de aceea am si anuntat in primul moment organele de cercetare, urmand sa asteptam rezultatele acestor cercetari si sa ne conformam in mod civilizat dispozitiilor legale incidente si hotararilor autoritatilor competente in materie, motiv pentru care ne vom abtine de la a face alte afirmatii sau speculatii despre scenariile posibile."