BANCI | Ultima Ora

PricewaterhouseCoopers: Sectorul auto va iesi din criza cu retele de dealeri mai putine dar mai puternice

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-05-29 09:10

Sectorul Auto va ieşi criza din criza economică avnd reţele de dealeri mai puţine, dar mai puternice, care vor oferi niveluri superioare şi mai variate de calitate şi profesionalism, arată un studiu independent asupra pieţei dealerilor de maşini din Europa Centrala si de Est (CEE), efectuat de PricewaterhouseCoopers. (VEZI RAPORTUL IN DOCUMENTUL ATASAT)

Studiul prezintă o imagine de ansamblu a sectorului auto din CEE si oferă date concrete privind condiţiile actuale si tendinţele preconizate n sectorul dealerilor de maşini prin intermediul unor rapoarte de ţară detaliate asupra Poloniei, Cehiei, Slovaciei si Ungariei.

Principalele constatări ale studiului sunt:

Se observă schimbări similare n comportamentul dealerilor din diferite ţări din regiune:

- Dealerii devin mai conştienţi de riscurile şi oportunităţile afacerii pe piaţă
- Mulţi dealeri au nceput deja să ia primele măsuri pentru protejarea afacerilor lor mpotriva recesiunii pieţei:
 Investiţii n noi domenii (ex. tranzacţii n sistem buy-back şi servicii de nchiriat maşini cu ora, imobiliare, opţiuni de nchiriere si de leasing, servicii financiare),
 Angajarea unor manageri profesionişti de pe piaţă
- Se accelerează procesul de consolidare prin fuziuni şi achiziţii n rndul dealerilor auto
- Condiţiile actuale ale pieţei vor mări viteza schimbărilor şi vor duce la o mbunătăţire a calităţii serviciilor, la reducerea costurilor activităţii dealerilor, ceea ce va atrage preţuri mai scăzute pentru maşini şi o ofertă mai bună de servicii.

Este foarte posibil ca dealerii CEE să se confrunte anul viitor cu provocări dure legate de condiţii de piaţă foarte dificile

- Ca n orice perioadă de criză, probabil vor exista şi cştigători şi nvinşi. nvingătorii vor fi acei dealeri care:
 şi vor adapta structura afacerii (ex. se vor baza mai mult pe servicii şi mai puţin pe vnzările de maşini noi)
 au nceput să exploreze noi idei de afaceri, cum ar fi tranzacţiile n sistem buy-back, serviciile de nchiriere cu ora, sau au inclus noi tipuri de servicii n oferta lor
 analizează situaţia financiara a companiei (prin eliminarea costurilor ce nu aduc o valoarea adăugată, renegocierea acordurilor cu furnizorii şi supravegherea permanentă a situaţiei fluxului de numerar)
- Sectorul auto va ieşi din criza economică avnd reţele de dealeri mai puţine, dar probabil mai puternice oferind niveluri variate si superioare de calitate si profesionalism.

Probabil efectul maxim al crizei financiare va fi resimţit de cele mai mari pieţe ale Europei de Est (Rusia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Romnia) n prima jumătate a anului 2009. Pnă acum, Ungaria (-9%) şi Romnia (-8%) au nregistrat cele mai mari scăderi ale vnzărilor n anul 2008, totuşi acestea sunt mult sub cele observate n Europa de Vest.

Rezultatele studiului arată că dealerii CEE prevăd un an foarte dificil. Ne aşteptăm să vedem şi un proces mai puternic de consolidare n această industrie, iar acest lucru nu se va ntmpla prin preluarea dealerilor mai mici de către cei mari, ci prin achiziţionarea la preţ de solduri a activelor şi mărcilor concurenţilor care se prăbuşesc spune Daniel Anghel, Partener, Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers.

Deşi băncile introduc criterii mai stricte de mprumut, iar consumatorii sunt ncă foarte precauţi, pe termen lung dealerii se aşteaptă ca vnzările de maşini noi să menţină o tendinţă ascendentă n CEE, dat fiind att numărul mare de persoane care cumpără pentru prima data o maşină ct şi o perspectivă de creştere economică sensibil mai mare dect n Europa de Vest după perioada de criză.

Avem motive să credem că grupurile de dealeri apărute n urma fuziunilor şi achiziţiilor vor juca un rol mai important pe scena internaţională. Suntem de părere că noii jucători din CEE, inclusiv Rusia, şi-ar putea depăşi rapid corespondenţii din Europa de Vest, profitnd de achiziţionarea unor companii din domeniu la preţul cel mai jos al pieţei a conchis Daniel Anghel.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



ING lanseaza o platformă cu oferte speciale pentru clientii firme

ING lansează Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte B2B, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Clienții beneficiază de reduceri la o gamă largă detalii

ING Bank sustine eficienta energetica a cladirilor

Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF) anunță lansarea „Caravanei ROENEF”, un proiect destinat promovării eficienței energetice în clădiri și creșterii gradului de informare, la nivelul populației, cu privire la beneficiile pe detalii

ING Bank a ajuns la 1,85 milioane clienti activi

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de detalii

Patria Bank si-a majorat creditele cu 8%

Patria Bank, banca specializata in sprijinirea antreprenorilor romani, a anuntat un profit net de 18,1 milioane lei pentru primele sase luni ale anului 2024, in crestere cu 61% fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului 2023, conform unui comunicat al detalii

 



 

Ultimele Comentarii