ASIGURARI | Ultima Ora

CSA: Reparatiile masinilor pe baza politei RCA se pot face in orice service, indiferent daca acesta are sau nu conventie cu firma de asigurari, iar plata se face in maxim 10 zile

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-09-08 11:43

Marți, 6 septembrie 2011, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a analizat aspectele semnalate de Asociația Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR) prin scrisoarea deschisă transmisă presei ieri, 5 septembrie, se arata intr-un comunicat al CSA.

Concluziile Consiliului CSA, argumentate de prevederile legale în vigoare specifice domeniului asigurărilor și comunicate ADPAR, sunt următoarele:

Plata părții din despăgubire aferentă pieselor auto înlocuitoare poate fi făcută de societățile de asigurare direct către furnizorii de piese, nefiind încalcate prevederile legale privind activitatea de asigurare, pentru că piesele sunt utilizate în cadrul activității de lichidare a daunelor (adică soluționarea dosarelor de daună) și nu în scop comercial (obținerea de profit din revânzarea lor).

În vederea soluționării dosarelor de daună, societățile de asigurare și unitățile reparatoare folosesc de foarte mult timp convenții de colaborare, care sunt contracte comerciale încheiate de comun acord de către părțile semnatare, cu termeni și condiții de lucru și decontare negociate de acestea.

Întrucât valoarea despăgubirilor plătite se reflectă direct proporțional în valoarea primelor de asigurare pe care asigurații trebuie să le plătească și având în vedere contextul economic nefavorabil din ultimii ani, societățile de asigurare au luat decizia de a controla mai riguros costurile cu despăgubirile, cu respectarea cadrului legal și fără ca drepturile păgubiților să fie afectate în vreun fel.

Una dintre aceste măsuri a fost extinderea colaborării și cu furnizorii de piese, prin încheierea de convenții de colaborare cu unitățile reparatoare și/sau distribuitorii de piese, care stabilesc condițiile de colaborare și decontare între părțile semnatare.

Subliniem faptul că încheierea convențiilor de colaborare nu îngrădește sub nicio formă dreptul păgubitului de a efectua reparațiile în orice unitate reparatoare dorește (indiferent dacă aceasta are sau nu încheiată o convenție de colaborare cu societatea de asigurare) și nici posibilitatea achiziționării pieselor de schimb și materialelor de la orice unitate de specialitate.

Astfel, păgubitul poate alege oricare dintre următoarele modalități de despăgubire în temeiul unei asigurări obligatorii RCA:

1. se poate adresa unei unități reparatoare cu care societatea de asigurare nu are încheiată o convenție. În acest caz, plata se face în termenul prevăzut de normele emise de CSA, respectiv de maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei.

2. se poate adresa unei unități reparatoare care are convenție încheiată cu societatea de asigurare. În acest caz, colaborarea dintre societatea de asigurare și unitatea reparatoare se face în condițiile convenției, iar decontarea se face la termenele agreate de comun acord (și care pot fi mai mari decât cel termenul prevăzut de norme).

3. poate solicita încasarea despăgubirilor înainte de efectuarea reparațiilor, sume pe care le poate utiliza ulterior pentru a efectua reparațiile unde dorește și care sunt suficiente în acest scop deoarece societatea de asigurare este obligată să calculeze valoarea despăgubirilor la nivelul prețurilor practicate de unitățile de specialitate. Utilizând această modalitate de încasare a despăgubirii înainte de efectuarea reparațiilor, prevăzută de normele CSA, păgubitul nu va mai avea nicio grijă legată de eventuale probleme de decontare între societatea de asigurare și unitatea reparatoare.

Păgubiții care se consideră prejudiciați de către societățile de asigurare se pot adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor cu o reclamație, drept care le este adus la cunoștință fiind precizat în polița de asigurare RCA. Cu toate că sunt informați cu privire la acest drept, numărul de reclamații referitoare la asigurările RCA primite de CSA în anul 2010 a reprezentat numai 1,5% din numărul de dosare de daune avizate de societățile de asigurare la nivel național, fapt care arată că nemulțumirile păgubiților sunt cazuri izolate și nu reprezintă nicidecum un fenomen.

Utilizarea convențiilor de colaborare nu îngrădește nici dreptul unităților reparatoare independente de a achiziționa piese de schimb în scop de revânzare, deoarece prevederile unui contract comercial (așa cum este și convenția de colaborare) se aplică doar părților semnatare care au agreat termenii și condițiile contractului, nu și în relațiile cu terțe persoane.

În ceea ce privește afirmația ADPAR referitoare la încasarea de către societățile de asigurare a unor “taxe/comisioane/bonusuri pe volumul achizițiilor achitate de asigurători...”, “plata unor servicii...”, “cu obținerea de venituri, realizate de asigurători, încălcând astfel în mod flagrant dispozițiile legale”, Consiliul CSA consideră că este necesar ca aceasta să fie susținută de către ADPAR prin dovezi concrete. În eventualitatea în care părțile semnatare ale convenției de colaborare negociază discounturi ale sumelor plătite de societatea de asigurare, acest lucru nu înseamnă obținerea de venituri de către societatea de asigurare.

Despre CSA

CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor este singura autoritate împuternicită prin lege cu atribuții de autorizare, supraveghere prudenţială și control a activității de asigurare în România, precum și cu atribuții de emitere a normelor de aplicare a legii.
Potrivit legii, scopul întregii activităţi a CSA este apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii activităţii de asigurare în România.

CSA este membru cu drepturi depline al EIOPA - Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (care a substituit CEIOPS de la 1 ianuarie 2011), EIOPC – Comitetul European pentru Asigurări și Pensii Ocupaționale și IAIS - Asociaţia Internaţională a Supraveghetorilor în Asigurări, reprezentând astfel România din perspectiva aportului tehnic de specialitate la elaborarea și amendarea reglementărilor europene specifice domeniului asigurărilor.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Ultima Ora



Problele de functionare a aplicatiei Revolut

Aplicatia Revolut a avut probleme de functionare pe parcursul zilei de astazi, conform reclamatiilor clientilor: "Aplicatia nu functioneaza. E pentru ultima oara cand imi tin toti banii in contul Revolut", conform unei postari pe pagina Facebook a Revolut. Banca a confirmat detalii

BCR lanseaza o noua varianta de plati cu numarul de telefon, o alternativa la Alias Pay

BCR lanseaza o noua varianta de plati doar cu telefonul, fara IBAN, cu cardurile Visa, o alternativa la platile tip AliasPay. Clientii persoane fizice ai BCR care au carduri Visa vor putea face plati, din aplicatia George, doar pe baza numarului de telefon, catre clientii altor banci din detalii

Banca Transilvania are un numar de telefon dedicat fraudelor online

Banca Transilvania pune la dispozitia clientilor un numar de telefon dedicat pentru fraudele online: 0264.308.055. Intr-o postare pe Facebook a bancii se arata: "În ultima perioadă, au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, iar metodele detalii

Burse la Transilvania Executive Education MBA

 Valoarea totală a burselor este de 19.000 de euro  Cursurile încep în 8 februarie 2025  Până acum, 220 de persoane au absolvit acest EMBA Banca Transilvania și detalii

 



 

Ultimele Comentarii