BANCI | Interviu

Barometru de incredere a consumatorului: 2010, cel mai pesimist an din ultimul deceniu pentru români

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-01-17 17:10

2010 a fost anul cel mai puternic marcat de pesimism din ultimii zece, indicele general de încredere a populaţiei măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană, atingând o medie anuală de -54. Ca de obicei, luna decembrie aduce însă o ameliorare a percepţiei românilor, unda de optimism resimţindu-se chiar şi în acest an extrem de greu.

Mai mult de două treimi dintre români spuneau luna trecută că situaţia financiară a familiei lor este mai dificilă decât în urmă cu 12 luni, în vreme ce doar 6% credeau că aceasta este mai bună. În privinţa perspectivelor financiare, mai mult de jumătate dintre români spun că acestea se vor înrăutăţi, cu 20 procente mai mulţi decât în decembrie 2009, dar cu 10% mai puţini decât în lunile de vară 2010, cele mai pesimiste din tot anul. Există totuşi şi aproape 15% optimişti.

87% dintre cei chestionaţi afirmă că starea generală a economiei a cunoscut un regres anul trecut faţă de 2009. Numai pentru 1,5% dintre români situaţia a cunoscut o îmbunătăţire în ultimul an, în vreme ce speranţele pentru 2010 sunt şi ele destul de reduse, 8% aşteptând să le meargă mai bine.

Şi în ceea ce priveşte aşteptările privind evoluţia inflaţiei se remarcă o tendinţă negativă. Mai mulţi români decât în decembrie 2009 estimează o creştere de preţuri în 2011 – 72% faţă de două treimi care credeau acest lucru în urmă cu un an. Şi referitor la inflaţia pe anul trecut, cu 10% mai mulţi concetăţeni decât în decembrie 2009 constată în ultima lună din 2010 că preţurile au fost mai ridicate faţă de anul anterior.

Luna decembrie este o lună uşor mai optimistă atunci când vine vorba de perspectivele privind şomajul. Cifrele din 2009 şi 2010 arată aproape identic - cu o medie a peşimiştilor plasată în lunile ianuarie – noiembrie la 84% sau 85% versus cea din luna decembrie, cu procente ale celor care văd o înrăutăţire a situaţiei în următoarele 12 luni reduse la 78%, respectiv la 80%.

Atunci când se referă la realizarea de investiţii în bunuri de folosinţă îndelungată, numărul celor care nu consideră în decembrie că este un moment bun pentru acestea este ceva mai ridicat faţă de media anuală, peste două treimi afirmând că nu intenţionează să cumpere un obiect important pentru locuinţă în următorul an. Nici atitudinea faţă de economisire nu a înregistrat schimbări majore. 80% dintre români consideră că nu este o perioadă favorabilă pentru a pune bani deoparte, în vreme ce mai bine de un sfert dintre români (26%) spun că au datorii - cel mai mare procent din ultimii 7 ani - şi doar 12% reuşesc să economisească.

Informaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflație și dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare și înțelegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii