BANCI | Interviu

Bancile ar putea majora costul cardurilor de credit pentru clientii cu risc ridicat

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2009-05-26 15:25

Utilizarea cardurilor de credit în perioade de criză financiară este o soluţie foarte benefică pentru consumatori, întrucât aceştia îşi pot administra banii mult mai bine.

"Cardul de credit a marcat în Turcia, spre exemplu, o revoluţie extraordinară în perioadă de criză, întrucât acesta oferă o platformă foarte bună pentru administrarea optimă a banilor", a afirmat directorul general al Mastercard pentru România şi regiunea balcanică, Denisa Mateescu, la a opta ediţie a Cards Forum.

Aceeaşi părere o are şi directorul general pentru România al VISA Europe, Cătălin Creţu, care apreciază că sporirea utilizării cardului la comercianţi înseamnă în condiţiile actuale un control mai mare asupra finanţelor personale ale consumatorului.

"Utilizarea cardurilor pentru plata la comercianţi reprezintă un beneficiu şi pentru economie, pentru că aduce tranzacţiile la suprafaţă şi subminează economia subterană. Această industrie, prin stimulare, poate să dea foarte mult înapoi economiei", a afirmat Creţu.

El a arătat că emitenţii cardurilor trebuie să-şi alinieze produsele cu contextul economic actual şi să fie adaptate mai bine nevoilor clienţilor. Totodată, aceştia trebuie să dezvolte produse noi şi să gestioneze riscul mult mai "strâns", în funcţie de profilul de risc al clienţilor, şi să adopte politica de preţuri, urmărind acelaşi criteriu.

"Băncile ar putea creşte costurile produselor pentru clienţii cu risc mai ridicat, aceştia beneficiind de aceleaşi servicii, dar la preţuri mai ridicate decât clienţii cu un risc mai bun", a mai spus Creţu.

La sfârşitul anului trecut, pe piaţa românească, erau active 10,5 milioane de carduri de debit, urmând ca până în 2013 să ajungă la 15,5 milioane de unităţi, potrivit previziunilor VISA România, relevate de un studiu de la începutul anului trecut.

Totodată, anul trecut existau 2,2 milioane de carduri de credit, fiind estimate 6 milioane de unităţi până în 2013, în timp ce numărul POS-urilor se va dubla, la 200.000.

Creţu a precizat că VISA România lucrează la deblocarea plăţilor regulate esenţiale, întrucât foarte puţini consumatori îşi pot plăti taxele locale prin card, precum şi alte utilităţi, ca electricitatea sau apa.

La rândul său, Nick Kouzos, Business Development Director în cadrul companiei Smart PayNetwork, apreciază că industria cardurilor are un potenţial foarte mare în sectorul privat, mai ales în situaţii de criză, în special pentru supravieţuirea IMM-urilor şi pentru finanţarea unor produse de pe piaţă.

"Trebuie să ne gândim mai mult la dezvoltarea comerţului electronic şi colectarea taxelor, utilizând cardurile", a spus Kouzos.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creÈ™terea unor taxe È™i la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitaÈ›ii podcastului găzduit de Centrul de SoluÈ›ionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

Rata la credite nu trebuie sa depaseasca 25% din venituri

• Acum, mai mult ca niciodată, clienÈ›ii se aÈ™teaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie • Sfătuim clienÈ›ii să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% detalii

Bancile nu trimit clientilor linkuri si nu le cer date personale

În vremuri nesigure, cu un război la graniță, inflaÈ›ie È™i dobânzi încă destul de ridicate, băncile trebuie să arate simplitate în comunicare È™i înÈ›elegere pentru consumatori, se arata intr-un comunicat al CSALB, in care se adauga: Pe de altă detalii

 



 

Ultimele Comentarii